Bár a hivatalos bejelentésre október 24-én, a Halo World Championships pénteki paneljén kerülhet sor, egyre több jel utal arra, hogy a Halo: Combat Evolved teljes értékű remake-et kaphat. A projekt mögött a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered fejlesztője, a Virtuos állhat, amelynek egyik stúdiója, az Abstraction végzi a munka jelentős részét a Halo Studios közreműködésével. Legalábbis ezt az értesülést osztotta meg a nyilvánossággal a Halo-hírekre szakosodott Rebs Gaming YouTube-csatorna, amit aztán a saját forrásaira támaszkodva az Xbox Era is alátámasztott.
A kiszivárgott információk szerint a játék egy hibrid motorra épül: a játékmenetet a Halo Reach Engine biztosítaná, míg a látványvilágért az Unreal Engine 5 felelne, tehát hasonló megoldással operálna a Virtuos, ahogy a megújult Oblivion esetében is tette. Ha igazak a pletykák, akkor ez lehet az első Halo-játék, amely akár PlayStationre is ellátogathat, bár hivatalosan még ezt sem erősítették meg.
Az Abstraction korábban a Halo: The Master Chief Collection hozzáférhetőségi funkcióin dolgozott, amelynek része volt a 2011-es Halo: Combat Evolved Anniversary is - abban a játékosok gombnyomással válthattak az eredeti és a felújított grafika között. Most azonban minden jel arra mutat, hogy egy ennél sokkal mélyebb, teljes körű remake készül.
Közben a háttérben több Halo-projekt is formálódik: a tavalyi világbajnokságon mutatott A New Dawn trailer például felfedte, hogy a jövőben az Unreal Engine lesz a széria további epizódjainak az alapja, köztük a Project Foundryé is. Az időzítés sem véletlen: a Halo-sorozat nemrég felkerült a Netflixre az Egyesült Államokban, ahol gyorsan a top 10-be jutott, miközben a Halo Infinite új játékmódokkal, például a Halo: Reach-ből ismert Invasionnel bővült.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!