Hirdetés

GTA: San Andreas

|

Mit is mondhatnánk még a legendás Grand Theft Auto-széria folytatásáról? Valószínűleg ugyanúgy várjuk, mint Ti. A harmadik rész után már a Vice City-től is totásilan el voltunk mosva, pedig nem is volt "igazi" folytatás - ettől függetlenül zseniális lett. De most...

Hirdetés

A nagy mutatvány csak most következik. Ugyanaz a szabadság, ugyanaz az élmény, mégis minden szebb és nagyobb és jobb és... Bár az előző részek sem elsősorban grafikájukkal lopták be magukat szívünkbe (igaz, nem kellett panaszkodnunk), a Rockstar remélhetőleg hatékonyan tölti a PC-s megjelenésig hátralévő időt és nem felejti el, hogy ahogy múlnak a hónapok és jönnek a szebbnél-szebb játékok, úgy nő velük szemben az elvárás is. A kissé "kopottas" PS2-verzió nekünk messze nem elég, követeljük a nagyobb poligonszámot, a nagyobb látótávolságot, az új generációs videókártyák támogatását és persze a cenzúra eltörlését. (Utóbbit csak a márcziusi ifjak emlékére, nincs itt semmiféle c***úra.)


A lehetőségek földje
A hatalmas játéktér, a három város számtalan lehetőséget rejt, egy oldalon felsorolni lehetetlen lenne. Minket talán az ütött szíven leginkább, hogy már-már a Need For Speed Underground szintjén tuningolhatjuk-alakíthatjuk az arra alkalmas autókat: választható új festés, új motorháztető, lökhárítók, kipufogók, ködlámpák, terepgumik, mélynyomók (hadd szóljon a Playback FM! "That's the way aha-aha!") és ami a legeslegdurvább: nitró. Azt pedig még nem szóba sem került, hogy a repülőgép- és helikoptervezetés szinte az Sz.JVC keze alá tervezett szimulátorokhoz hasonlóan kidolgozott... A 150 órás játékidő nagyon hosszúnak tűnik, de ennyi kell ahhoz, hogy mindent bejárjunk. A GTA:SA 80-100 óra alatt is teljesíthető, de így legalább marad annyi felfedeznivaló, hogy másodszor is érdemes legyen nekifutni. (Legalább az olyan rejtett poénok miatt, mint az egyik plakáton látható, kevéssé félreérthető célzás a legutóbbi GTA-klón, a True Crime: Streets of L.A.
felé: "Gyorsan szabaduljon meg a régi szeméttől! True Grime: Street Cleaners...")


CJ, a tamagocsi
Hatalmas ötlet az is, ahogy hÅ‘sünk, CJ a szemünk láttára fejlÅ‘dik: ha konditerembe jár, erÅ‘sebb lesz, ha pedig sokat fut, úszik vagy bicajozik, akkor kitartóbb – ezek ráadásul a túlzásba vitt hamburger- vagy pizza-fiesták szomorú, ám elkerülhetetlen mellékhatásait is orvosolják, nevezetesen a gravitáló pocakot. CJ új verekedési technikákat is tanulhat, gyorsabban és pontosabban lÅ‘, a küldetéseket teljesítve nÅ‘ a tekintélye a környéken, ahogy egyre több pénzt gyűjt, drágább ruhákban járhat és akár fukszokkal is teleaggathatja magát. Megválaszthatjuk frizuráját és telepakolhatjuk különféle tetoválásokkal. Meg kell felelni az egyre befolyásosabb banda elvárásainak, de ha épp csajozni támad kedvünk, akkor a nÅ‘knél is be kell tudni vágódni... A kopott farmer és az atlétatrikó Los Santosban talán még elég a sikerhez, de a gazdagabb negyedek csinibabái már finnyásabbak. A GTA: San Andreas
sajnos még odébb van, de ha végre megérkezik, minket valószínűleg le sem lehet majd vakarni róla.


A cikket eredeti formájában minden extrájával megtalálhatod a GameStar magazin 2005/01-es számában!


Kapcsolódó linkek:
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)