A Microsoft jelentős változtatásokat jelentett be az Xbox Game Pass kapcsán, az Ultimate előfizetés ára 50%-kal, havi 30 dollárra emelkedik, ami természetesen azonnal nagy vitát váltott ki a játékosok körében, ám elemzők szerint a jövőben még több módosítás is jöhet.
A Niko Partners elemzője, Daniel Ahmad szerint a Microsoft abban bízik, hogy a konzolos bázis kitart a Game Pass mellett a magasabb ár ellenére is, miközben a cég egyre több játékot ad ki rivális platformokra. A PS5-ön komoly sikereik vannak és a várható Switch 2-re való portolást is megdolják, nem beszélve a PC-s piacról, amire szintén ráerősítettek a felvásárlásokkal. Ugyanakkor Ahmad nem zárja ki, hogy a szolgáltatás hosszú távú fenntarthatósága érdekében a Microsoft egy hirdetésekkel támogatott, olcsóbb előfizetési szintet is bevezethet.
Az elemző szerint a vállalat egyik legnagyobb kihívása jelenleg az, hogyan menedzselje az átmenetet a hagyományos, zárt konzolos ökoszisztémáról egy nyitott, több eszközön működő modellre. A konzoleladások visszaestek, a PC-s Game Pass lassan terjed, a felhőalapú játék pedig inkább kiegészítőként, semmint elsődleges belépési pontként működik.
The primary concern for Xbox at this time is managing the transition from a closed console based ecosystem to an open multi-device ecosystem.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) October 1, 2025
Console sales have dropped considerably, PC Game Pass uptake has been slow, and cloud is still seen as an extension of existing play,… https://t.co/2xekB8BD8y
Egy reklámokkal támogatott Game Pass-modell működése egyelőre teljesen kérdéses, de a példa nem lenne precedens nélküli, hiszen a Square Enix már 2012-ben próbálkozott hasonlóval a Coreonline szolgáltatás révén, amit végül alacsony érdeklődés miatt 15 hónap után bezártak. A streamingszolgáltatók pedig több piacon is sikeresen üzemeltetnek hasonló modellt, úgyhogy könnyen lehet, hogy a jövőben a Microsoft is megpróbálkozik majd vele.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!