Hirdetés

Ez a tower defense játék szó szerint soha nem áll meg

|

Ígéretes hibrid gördült ki a Raw Fury és a Ludogram műhelyéből.

Hirdetés

Mi történik akkor, ha egy tower defense játék nem klasszikus, állomásos megoldást használ, hanem mozgásban van? Ha a cél nem csak a túlélés, de az előrehaladás is? Ha a tornyaidat nemcsak felépíted, hanem magaddal is viszed? A Monsters are Coming! Rock & Road pontosan ezt a kérdést teszi fel, és közben egy olyan hibrid műfajt teremt, amit egyszerűen "tower survivor"-ként lehetne leírni. A Raw Fury stockholmi irodájában eltöltött egyórás játékmenet alapján az első benyomás egyértelmű: ez a játék lehet az év egyik legkreatívabb indie meglepetése - számolt be róla a PCGamesN brit oldal.

A koncepció azonnal rezonál azokkal, akik hosszú órákat öltek már Bloonsba vagy a Vampire Survivorsba. Itt egy névtelen kis peon bőrébe bújunk, akinek az a feladata, hogy megvédje a folyamatosan guruló, mobilis városát, miközben az egy menedék, az Arch felé tart. A játékban fát, követ, aranyat gyűjtünk, miközben szörnyhordák támadnak ránk minden irányból. A tempó gyors, a kihívás konstans, és bár az élmény kaotikus, a fejlesztők szerint épp ez a cél.

A klasszikus roguelite elemek itt is megjelennek: szintlépés során új tornyokat választhatunk, amelyeket aztán a város rácsrendszerére illeszthetünk. A tornyokat három nagy kategóriába sorolhatjuk - gazdasági, támogató és harci funkciókkal bíró építmények közül választhatunk, és ezek kombinálásával egyedi stratégiai irányokat alakíthatunk ki. A PCGamesN szerzője a próbajátéka során például egy arany-alapú buildet rakott össze: pénzt termelő tornyokkal kezdett, amiket olyan tornyokkal egészített ki, amik az aranymennyiség alapján sebzést növeltek, majd a gyilkolással újabb aranyat termelt. A sebzése nem volt eget rengető, de a szinergiák jól működtek, és ez már most bíztató.

A véletlenszerű toronykiosztás mindig is kényes pontja volt az efféle játékoknak, a fejlesztők azonban elárulták, hogy a rendszer képes érzékelni, milyen irányba próbálod vinni az építkezést, és minimálisan növeli a kívánt tornyok felbukkanásának esélyét. Ez elegáns megoldás arra, hogy az RNG ne húzza keresztül túl gyakran a terveinket, miközben a kihívás sem tűnik el.

Hirdetés

A hosszabb távú motivációról metaprogression rendszer gondoskodik: a peon és a város is fejleszthető, így minden menet után érezhető előrelépést érhetünk el. A nehézségi szintek szintén adottak, bár a jelenlegi demó nem kínál annyira részletes szabályozást, mint például a Hades Punishment rendszere, a tervek szerint a hardcore játékosok sem maradnak kihívás nélkül. A legkönnyebb nehézségi szint első bioma ugyan meglepően gyorsan teljesíthető volt, de a fejlesztők szerint a demóban még nincs rendesen kiegyensúlyozva a játék, a teljes verzióban jóval többet kell majd izzadni.

A Monsters are Coming! Rock & Road tehát egy játék, amely egyszerre próbál barátságos lenni a casual játékosokkal, miközben rejteget elég mélységet a tapasztaltabb túlélő-veteránok számára is. Ha a Ludogram jól tudja tartani az eddig felállított egyensúlyt, és képes folyamatosan friss tartalommal és kihívással szolgálni, akkor ez a guruló város jó eséllyel maga mögé utasíthatja a műfaj sablonjait. Hivatalos megjelenési dátum még nincs, de a játék már most felvehető a Steam kívánságlistára.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)