A GTA VI 2026-os halasztása nemcsak a rajongóknak fáj, de az egész játékiparra rápofozta az ajtót. Az Ampere Analysis szerint a csúszás mintegy 2,7 milliárd dolláros bevételkiesést jelent világszinten, ami nemcsak a játék eladásából, hanem a hardverpiac felfutásából is származott volna.
Korábban több becslés is arról szólt, hogy a GTA VI első évében 40 millió példányban kelne el, és 3 milliárd dollárt hozna a Rockstar-nak, de most ez a pénz csak egy évvel később csorog majd be, a Sony pedig különösen rosszul járt a csúszással, mivel a PlayStation 5 eladásait is felfuttatta volna a GTA-hype. Nem mellesleg a pletykák szerint külön megállapodása is van a Rockstarral, ahogy az előző epizódnál is volt.
Az Ampere szerint a 2025-ös GTA-hiány egyfajta vákumot teremt, amibe más kiadók próbálhatják beletolni a saját címeiket, hogy lecsípjenek valamit abból a figyelemből, amit eredetileg a GTA 6 uralt volna. Az egyetlen cég, amit ez semennyire sem érdekel, az a Nintendo, ami köszöni szépen, jól van, június 5-én jön a Switch 2, amivel simán letarolhatják az ünnepi szezont. Az Ampere konkrétan azt írja, hogy a Switch 2 "minden idők legfontosabb konzolmegjelenése" lehet, de egyelőre ez nem úgy néz ki.
A halasztás ellenére a játékipar így is nőni fog: 2025-ben várhatóan 201,3 milliárd dollárra nő az éves globális bevétel, ami kicsivel több, mint a 2024-es 199,4 milliárdos rekord. A komolyabb növekedés viszont csak 2026-ban jön, amikor a GTA VI végre - valószínűleg, lehetséges módon, elképzelhetően - megjelenik.
Az Ampere elemzője, Piers Harding-Rolls szerint egyébként az iparág most nem igazán tud mibe kapaszkodni technológia vagy új üzleti modellek terén, szóval mindenki azon dolgozik, hogy a lehető legolcsóbban és leghatékonyabban gyártsanak tartalmat. Ez általában nem a kreativitás és az új ötletek bölcsője, úgyhogy mi sem vagyunk nyugodtak az idei évet tekintve.