Egy újabb szomorú fejezet nyílt a videojátékos sajtó lassú agóniájának történetében. A Polygon, amit 2012-ben indított a Vox Media azzal az ambícióval, hogy "egy újfajta játékos oldalt" hozzanak létre, most gyakorlatilag megszűnt abban a formájában, ahogy eddig ismertük. Vagyis abban a formájában, amiben indult már rég megszűnt.
A vevő a kanadai Valnet, ami leginkább arról ismert, hogy neki köszönhetjük a Game Rant, Fextralife és TheGamer típusú magazinokat, amik a Polygonnal szemben főleg inkább a hírmennyiségre koncentrálnak. A felvásárlás után a Polygon jelentős része kirúgásra került vagy önként távozott - köztük a társalapító és főszerkesztő Chris Plante, valamint olyan veteránok, mint Matt Leone és Nicole Carpenter, aki ritka kivételként valódi oknyomozó munkát végzett a szcénában.
Valnet vezérigazgatója, Hassan Youssef természetesen lelkesen nyilatkozott arról, hogy a felvásárlással "erősödik az editoriális izomzatuk" és örül, hogy a közönségnek és a hirdetőknek is "páratlan értéket" közvetíthetnek. Eközben a szerkesztőség egy részét kirúgták, és Youssef egyébként perben áll a The Wrappel, amiért azok leírták, hogy a Valnet egy digitális futószalag, ahol a kreatív tartalom másodlagos a kattintásszámhoz képest.
A Polygon sorsa nem egyedi eset, az utóbbi időben bezárták már a Vice Waypointot, a Launchert a Washington Postnál és a legendás Game Informer is egy hajszálra volt a teljes felszámolástól.
A valódi, emberi hangon írt, mélyebb elemzéseket és kultúrát is feldolgozó játékos újságírás lassan haldoklik. Bár személy szerint azt gondolom, hogy a Polygon már hosszú ideje nem az a magazin volt, ami az indulásakor, ez egy szomorú jele annak, hogy milyen irányba és milyen ütemben alakulnak át az online tartalomfogyasztási szokások.