Egy újabb szomorú fejezet nyílt a videojátékos sajtó lassú agóniájának történetében. A Polygon, amit 2012-ben indított a Vox Media azzal az ambícióval, hogy "egy újfajta játékos oldalt" hozzanak létre, most gyakorlatilag megszűnt abban a formájában, ahogy eddig ismertük. Vagyis abban a formájában, amiben indult már rég megszűnt.
A vevő a kanadai Valnet, ami leginkább arról ismert, hogy neki köszönhetjük a Game Rant, Fextralife és TheGamer típusú magazinokat, amik a Polygonnal szemben főleg inkább a hírmennyiségre koncentrálnak. A felvásárlás után a Polygon jelentős része kirúgásra került vagy önként távozott - köztük a társalapító és főszerkesztő Chris Plante, valamint olyan veteránok, mint Matt Leone és Nicole Carpenter, aki ritka kivételként valódi oknyomozó munkát végzett a szcénában.
Valnet vezérigazgatója, Hassan Youssef természetesen lelkesen nyilatkozott arról, hogy a felvásárlással "erősödik az editoriális izomzatuk" és örül, hogy a közönségnek és a hirdetőknek is "páratlan értéket" közvetíthetnek. Eközben a szerkesztőség egy részét kirúgták, és Youssef egyébként perben áll a The Wrappel, amiért azok leírták, hogy a Valnet egy digitális futószalag, ahol a kreatív tartalom másodlagos a kattintásszámhoz képest.
A Polygon sorsa nem egyedi eset, az utóbbi időben bezárták már a Vice Waypointot, a Launchert a Washington Postnál és a legendás Game Informer is egy hajszálra volt a teljes felszámolástól.
A valódi, emberi hangon írt, mélyebb elemzéseket és kultúrát is feldolgozó játékos újságírás lassan haldoklik. Bár személy szerint azt gondolom, hogy a Polygon már hosszú ideje nem az a magazin volt, ami az indulásakor, ez egy szomorú jele annak, hogy milyen irányba és milyen ütemben alakulnak át az online tartalomfogyasztási szokások.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!