A Team Jade nagy lendülettel indította el az Asarah nevű új szezont, friss pályával és új eseményekkel. A hangulatot azonban gyorsan lehűtötte a Facepunch Studios operatív igazgatója, Alistair McFarlane, aki azonnal kiszúrta, hogy a videóban látható plasztikbomba kísértetiesen hasonlít a Rust saját, házon belül készült modelljére. McFarlane nem is kertelt: nyíltan felszólította a Delta Force csapatát, hogy távolítsák el az assetet, és odaszúrt egyet azzal is, hogy ha együttműködést akartak volna, elég lett volna megkeresni őket.
A helyzetet tovább súlyosbította, hogy McFarlane rögtön mellékelt is egy ArtStation-oldalt, ahol Thomas "Pilgrim" Butters, a Rust vezető fegyver- és propművésze mutatta be az eredeti modellt. A két asset közötti hasonlóság olyan szintű volt, hogy aligha lehetett véletlen. Lehetne ugyan érvelni azzal, hogy a Team Jade saját kezűleg másolta le, de ettől a probléma nem lett volna kevésbé kellemetlen.
A botrány szerencsére gyorsan elsimult: pár órával később McFarlane már azt közölte, hogy a Delta Force fejlesztői megkeresték őt, bocsánatot kértek, és a helyzetet rendezték. Még egy kis dicséretre is futotta, hiszen megjegyezte, hogy a trailer amúgy jól sikerült - majd viccesen hozzátette, talán legközelebb Rust Hazmat-ruhát is láthatnak a Delta Force-ban.
A Team Jade és a kiadó még nem adott ki hivatalos közleményt, a trailer pedig továbbra is megtekinthető. Az ügy azonban újabb példája annak a jelenségnek, amely idén többször is felütötte a fejét: több stúdió láthatóan túl közel inspirálódik mások munkáiból. A legnagyobb precedenst a Sony és a Tencent jogi összecsapása jelentette nyáron, amikor a Light of Motiram gyakorlatilag a Horizon másolataként vált köznevetség tárgyává. A piac láthatóan feszültebb, mint valaha, és bár ez a mostani affér békésen rendeződött, egyértelmű üzenetet küldött: a másolás ma már nem siklik el észrevétlenül.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
