A Resident Evil Requiem producere, Kumazawa Masato egy friss interjúban elárulta, hogy a Capcom eredetileg teljesen más irányba indult a játékkal: hat éven át fejlesztettek egy "szórakoztató, többjátékos" Resident Evil-prototípust, amely már a Resident Evil Village előtt is készülőfélben volt. A projekt azonban végül zsákutcának bizonyult, mert a stúdió felismerte, hogy a multiplayer koncepció túlságosan eltávolodott a sorozat gyökereitől, így visszatértek a klasszikus, egyjátékos túlélőhorror irányhoz. Kumazawa szerint bár a többjátékos változat "élvezetes volt", nem hittek abban, hogy a rajongók igazán kedvelnék.
A döntést végül a közönség elvárásai befolyásolták: a producerek úgy vélték, a Resident Evil-rajongók elsősorban "túlélőhorrort és félelmet" akarnak. Ennek megfelelően a Capcom újratervezte a Requiemet, és ugyan bizonyos elemeket megtartottak a korai, többjátékos koncepcióból, ezek részleteit egyelőre nem árulták el. Kumazawa azt hangsúlyozta, hogy nem akarták "új köntösbe bújtatni a régi élményt", hanem valódi, friss elemekkel kívánták gazdagítani az új epizódot.
A Resident Evil Requiem a 2017-es Biohazard nyomdokain halad, amely sikeresen visszahozta a sorozatot a horror gyökereihez a kevésbé kedvelt, akcióközpontú epizódok után. A Gamescom és a PAX West korai benyomásai szerint a Requiem feszült bújócska-horror élményt kínál, ahol a játékosnak szűk terekben kell menekülnie egy intelligensebb ellenség, a rajongók által csak "Big Mama"-nak nevezett teremtmény elől. A megjelenés 2026. február 27-ére várható PC-n, PlayStation 5-ön, Xbox Series S|X-en és Nintendo Switch 2-n.