A 2024 egyik legnagyobb sikersztorijának számító Balatro fejlesztője, a magát LocalThunk néven ismert egyedüli alkotó közölte, hogy a korábban beígért 1.1-es frissítés idén mégsem érkezik meg. A döntés mögött nem technikai akadályok, hanem a fejlesztő munkatempója áll: hivatalos oldalán közzétett üzenetében hangsúlyozta, hogy nem szeretné megismételni a játék megjelenése előtti feszített, napi 12 órás "crunch" időszakot.
LocalThunk bocsánatot kért a játékosoktól a csúszásért, és kifejtette, hogy számára a Balatro készítése inkább hobbi, mint munka. Mint írta:
"Még mindig imádok vicces jokereket rajzolni, tele van az ötleteimmel a jegyzetfüzetem, de az a gondolat, hogy sietve kelljen kiadnom a frissítést, egyszerűen borzasztó. Lassan dolgozom, de szeretem így."
A fejlesztő hozzátette, hogy nem szeretne erőltetetten, kreatív szabadság nélkül dolgozni.
A halasztás ellenére a rajongóknak nincs okuk aggodalomra: LocalThunk biztosította őket arról, hogy az 1.1-es frissítés mindenképpen meg fog jelenni, ha elkészült. A Balatro addig is tovább élvezi a szakmai elismeréseket, hiszen a játék nemcsak a GameSpot 2024-es toplistájára került fel, hanem rangos díjakat nyert többek között a DICE Awards, a New York Game Awards és a The Game Awards gáláin, végül pedig elnyerte az Év Játéka címet a Game Developers Choice Awards-on.