Az Anthemről legutoljára akkor volt érdemes bármit is írni, amikor az EA még júliusban bejelentette, hogy a szervereket 2026 januárjában végleg leállítják, így a játék hivatalosan is meghal. A hír után sokat beszélgettünk a szerkiben a bukásáról, ami nekem külön fájdalmas volt, mert borzasztóan szerettem volna egy Destinyt azoktól a népektől, akik - legalábbis már csak nevükben - megcsinálták a kedvenc RPG-met.
Egy interjúban most Mark Darrah, az Anthem egykori vezető producere is mesélt egy kicsit arról, hogy miért hasalt ekkorát a projekt. Darrah a MrMattyPlays YouTube-csatornán adott interjúban elmondta,
hogy mindig is tudta, hogy egyszer eljön a nap, amikor az Anthem "el fog tűnni", de szerinte mindez elkerülhető lett volna, ha a játék más alapokra épül.
Példaként a Destiny 2-t hozta fel, amely Anthem előtt indult, és a mai napig sikeresen működik. Mint mondta, a Bungie játéka olyan fejlett technológiát alkalmaz host migrációra és peer-to-peer rendszerre, amit a BioWare nem tudott, illetve nem is engedhetett meg magának.
"Fel kellett volna áldoznunk némi látványt és teljesítményt azért, hogy hosszú távon életképes maradjon."
- mondta Darrah, aki szerint ez nemcsak az Anthem tragédiája, hanem rávilágít egy nagyobb problémára is, amiről mostanában elég sokat beszélünk. Az online-only játékok megőrzésének kérdésére, amiért egyébként a Stop Killing Games is küzd.
Ahogy arról korábban részletesen írtunk, a mozgalom azt szeretnél elérn, hogy a készítők kötelesek legyenek biztosítani a játékok túlélésének esélyét, ha nekik már nem éri meg üzemeltetni őket. Darrah szerint, ha ez a szemlélet elterjed, a fejlesztőknek nem kellene azzal számolniuk, hogy egyszer biztosan le kell lőniük a játékukat, helyette átadhatnák azt a rajongóknak, akik tovább vihetik a stafétát.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!