Valljuk be mindnyájan, hogy a Nintendo Switch 2 tulajdonosok jelentős részének nincs szüksége sokra a boldogsághoz. Egy stabil frameszám, vállalható felbontás és rendben is van mindenki, legyen szó harmadik féltől származó AAA produkcióról vagy a legújabb Marióról. A vizuális kényeztetést mindenki készen áll beáldozni a hordozhatóságért, és ezért is volt annyira lenyűgöző, amikor a Star Wars Outlaws egy közel hibátlan átirattal jelentkezett.
A Ubisoft képes volt olyan helyeken megvágni prezentációt, amiket észre sem vettünk, közben pedig megtartották a ray tracinget és rengeteg más csilivili hatást. A játék kapott egy második lendületet a Switch 2-n, ami viszont nagy elvárásokat támasztott a Shadows felé. Sajnos a két játék két különböző motort használ, és a Snowdrop kezesebb állatnak bizonyult az Anvilnál.
Elmosódott árnyak
Magára a játékra nem akarunk túl sok szót fecsérelni, lévén azt Csirke már kibelezte jó pár hónappal ezelőtt, de a teljesség kedvéért érdemes összefoglalni gyorsan, hogy miről is beszélünk. Az Assassin's Creed Shadows a feudális Japánba kísér el bennünket, ahol két életutat járhatunk be. Az idegen földről idekeveredett Yasuke Oda Nobunaga szamurájaként szolgált, de mesterének halála után, roninná válva próbálja megtalálni új helyét az életben. A kunoichi Naoe ennél sokkal egyértelműbb célokat kerget: bosszút akar állni otthonáért és szeretteiért, és le akarja vadászni azokat, akik felelősek családja tragédiájáért. A két főszereplőnk a prológus alatt találkozik, azt követően pedig rajtunk áll, hogy mikor kit irányítunk.
Egy hatalmas világot kapunk, tele felfedezhető helyszínekkel, történelmi karakterekkel és rengeteg küldetéssel. A Ubisoft nem borította fel túlzottan a szokásos Assassin's Creed formulát: még mindig tornyokat fogunk megmászni, különböző dolgokat fogunk gyűjteni, és bázisokat fogunk kipucolni két főbb küldetés között. Ugyanakkor a feudális Japán szinte tökéletes táptalajnak bizonyult egy magával ragadó élményhez. Keresztül lovagolni a rózsaszín szirmokba burkolódzó utakon, és megmászni a régmúlt idők templomait egy elképesztő érzés volt. A látvány, a zene és a hangulat kimagasló lett, még úgy is, hogy az elmúlt években több nagyobb produkció is ugyanerre az időszakra épített. Mindemellett mindkét főhős szerethető, mind játékstílusában, mind karakterében, ami sokat tesz azért, hogy ténylegesen akarjuk látni történetük végét. Az AC Shadows van talán a legközelebb ahhoz az igazi, presztízs videojáték élményhez, amit elvárnánk egy Ubisoft méretű stúdiótól.
Aki persze belefáradt már a formulába az nem itt fogja megtalálni a megváltást, de az Assassin's Creed Shadows nagyon kellemes órákat hozott a többieknek. A kérdés már csak az, hogy a Switch 2 tábornak is sikerült-e megfelelő csomagolásban tálalni a kalandot.
Mindenhol jó…de hol a legjobb?
Én az év különböző projektjei során abba a fura helyzetbe kevertem magam, hogy a Shadows bekerült a gyűjteményembe PC-n, Xbox Series X-en, és most Nintendo Switch 2-n is. A PC-s és az xboxos verzióval felesleges lenne összevetni a hibridre szánt portot, de a Steam Deck mellé állítva a Switch 2 változatot egy érdekes képet kapunk. Akadnak ugyanis játékok, melyek rendelkeznek handheld PC-kre szánt beállításokkal. Ezeknél a címeknél, hasonlóan egy konzolos átirathoz, a fejlesztő elzárja a grafikai opcióikat, és egy, a célhardverre optimalizált beállításkészletet erőltetnek a kliensre. Az AC Shadows is ezek közé tartozik, és a Ubisoft nagyon ügyesen válogatta meg, hogy mely kapcsolókat csapnak le és hagynak fenn egy játszható, de mégis gyönyörű élmény eléréséhez. A ray tracing hatások egy része megmarad, az időjárási viszontagságok és repülő falevelek szintén, és még a látótávolságból is alig veszítünk. Ezt persze mind amellett kapjuk, hogy a Deck teljes gőzzel izzasztja a komponenseit, a grafikus chipkészletnek csak 800p-t kell kitöltenie, és a Shadows lefoglal 140GB-ot a Deckem 500-ából.
A Nintendo Switch 2 változat a hatékonyságot választotta. Sajnos rengeteg vizuális apróságnak kell búcsút intenünk, mivel semmilyen ray tracing hatás nem maradt a portban, ráadásul a környezeti elemek száma és a részecskehatások mennyisége is jelentősen lecsökkent. Ezek mellett ráadásul a 1080p-s handheld kijelző érezhetően súlyosabb annál, mint amivel a port rendben lenne, ezért aztán egy elmosódott képet kapunk, ami nem segít egyben tartani a feudális Japán szépségét. Ugyanakkor a Switch 2 port 61GB-ot nyom, csendesebben és hűvösebben hagyja a gépet, és dokkolva egy jelentősen szebb élményt garantál. Ugyan a műanyag doboz nem fogja megváltani a világot, de elég extra feszültséget pumpál át a hibrid apróságon ahhoz, hogy jelentősen élesebb képet adhasson és több környezeti elemet rajzolhasson ki a távolt figyelve. Mindezek mellett ráadásul a Switch 2 átirat egy egyenletesebb élményt kínál, lévén a Deck framerate-je csak úgy "többnyire" tartja meg a 30fps-t, és bár a port esetén is vannak frame gondok, azok sokkal ritkábbak és kevésbé észrevehetőek.
Aki hozzám hasonlóan több változattal is rendelkezik, annak a Ubisoft belső rendszere biztosítja, hogy a mentések folyamatosan elérhetőek lehessenek az összes eszközünkkel. Ahogy a tesztidőszak alatt váltogattam a Deck és a Switch 2 között többször is lenyűgözött, hogy milyen gyorsan és észrevétlenül töltődött át az állásom egyik gépről a másikra.
Mindez azt jelenti, hogy aki a Nintendo Switch 2 verziót választja, az nem fog csalódni. Az átiratba belefért minden korábbi tartalom (amit nem, azt a hamarosan érkező frissítések pótolni fogják) és megőrzi az AC Shadows lényegét. Nem ez a legszebb verzió, de a lényeg megmaradt: az épületek és környezeti elemek továbbra is gyönyörűek, az akció pörgős és kegyetlen, a hangulat pedig semmit sem sérült. Nem olyan egyértelmű győzelem ez, mint az Outlaws esetében volt, de ha a Switch 2 az elsődleges géped, akkor semmivel sem leszel kevesebb, ha ezt a változatot emeled le a polcról.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.