Több mint egy évtizede, a 2014-es Alien: Isolation óta várunk egy olyan játékra a franchise-ban, amelyik igazán odakarmol, és nem ad rá túl sok okot, hogy savazzuk. Érdekes próbálkozás volt az Aliens: Fireteam Elite, az Aliens: Dark Descent és az Aliens: Rogue Incursion is, de egyiktől sem fogott el minket a bizsergető érzés, hogy valami különleges alkotással van dolgunk.
Lehet, hogy a mi elvárásaink túl magasak, de most egy olyan projektről érkeztek hírek, amelyik miatt máris hevesebben dobog a xenomorf-rajongó szívünk. Az Insider Gaming számolt be róla, hogy a birtokába került információk szerint egy korábban halottnak hitt játék fejlesztése ismét sínre került. A készülő cím egyjátékos, túlélőhorror lesz, a játékosnak pedig egy lassan széteső űrállomáson kell életben maradnia, miközben nemcsak xenomorphok, hanem felfegyverzett speciális egységek is vadásznak rá. A jelenlegi koncepciót a fejlesztéshez közel álló források úgy jellemezték, mintha a Shadow of the Tomb Raider találkozna az Alien világával, természetesen jóval nyomasztóbb hangulatban.
A projekt története meglehetősen kanyargós. A játék fejlesztése már 2020 körül elkezdődött, több munkacímen is futott, mielőtt parkolópályára került volna, majd évekig úgy tűnt, hogy végleg ott is marad. A fejlesztőcsapatok időközben többször cserélődtek, a projekt sorsa bizonytalanná vált, ám friss, idei dokumentumok szerint jelenleg az Eidos Montréal dolgozik rajta. Ez önmagában is biztató jel, hiszen a stúdió korábban már bizonyította, hogy ért a történetközpontú játékokhoz.
A játékmenet a lopakodásra, az erőforrások okos beosztására és a folyamatos alkalmazkodásra épül. A harc, a platformelemek és a fejtörők egyaránt hangsúlyos szerepet kapnak, miközben az ellenfelek reagálnak a játékos taktikáira, nem pedig vakon rontanak előre. A feladatok között gépek javítása, kódok feltörése és az űrállomás veszélyes szekcióinak átvészelése is szerepel, ami tovább erősíti a túlélőhorror érzetet.
A történetben legalább három fontos karakter kap helyet. A főszereplő egy mérnök, bizonyos Aubrey, aki különféle eszközöket, például csáklyát és mágneses csizmát használhat a túléléshez. Mellette feltűnik Ryuzo, aki az űrállomást saját erődítményének tekinti, és minden jel szerint az antagonista szerepét tölti be. A legérdekesebb azonban Ripley 8, Ellen Ripley xenomorf-DNS-sel felturbózott klónja. A fejlesztők belső körökben abban reménykednek, hogy Sigourney Weaver ismét elvállalná a szerepet, bár egyelőre csak egy első megkeresés történt, konkrét megállapodás nélkül.
A játék költségvetése jelen állás szerint 75 millió dollár alatt marad, ami jelentős növekedés a korábbi, nagyjából 30 milliós kerethez képest. A tervezett megjelenés 2028-ra tehető, minden fontosabb platformon, ugyanakkor a fejlesztés még korai szakaszban jár, így az időpont és több részlet is változhat. A bennfentesek szerint azonban a projekt jelenlegi állapota kifejezetten biztató.
Az Eidos Montréal és a kiadó Embracer egyelőre nem kommentálta az értesüléseket, de ha a mostani irány megmarad, végre egy igazán komor, túlélésre kihegyezett élménnyel lehetünk gazdagabbak. Most már csak az a kérdés, hogy ezt vagy az Alien: Isolation 2-t kapjuk-e meg hamarabb.