Hirdetés

Addig él az ARC Raiders, amíg élvezetes marad

|

Az Embark hosszú távra tervez az extraction játékkal.

Hirdetés

Az Arc Raiders körüli sikersztori néhány hónap alatt akkorára nőtt, amire még a műfaj rajongói sem feltétlenül számítottak. A játék hatalmas bétaérdeklődés után indult, egyetlen hétvégén több mint hétszázezer egyidejű játékost vonzott, majd elnyerte a The Game Awards 2025 legjobb multiplayer játéknak járó díját is. A fejlesztők szerint azonban mindez még csak a kezdet, az Embark Studios ugyanis nem gyorsan kifutó projektként, hanem hosszú éveken át élő játékként tekint az Arc Raidersre.

Robert Sammelin, a stúdió art directora a Game Awards alatt adott interjúban arról beszélt, hogy már a kezdetektől egy nagyjából tízéves időtávban gondolkodtak. A céljuk az, hogy a játék addig maradjon életben, amíg a közösség aktívan játszik vele, jól érzi magát benne, és azt látja, hogy a világ folyamatosan fejlődik. Az Arc Raiders egy élő szolgáltatás, amelynek jövőjét nem kőbe vésett tervek, hanem a játékosok viselkedése, visszajelzései és preferenciái formálják.

A fejlesztők szerint a tartalom bővítése nem pusztán új elemek hozzáadását jelenti, hanem azt is, hogy figyelik, mire reagál igazán a közösség. Azokat a megoldásokat, játékmeneti elemeket és kihívásokat szeretnék továbbgondolni, amelyek láthatóan működnek, miközben időről időre új lehetőségeket dobnak be, hogy frissen tartsák az élményt. Sammelin úgy fogalmazott, rengeteg irány nyitva áll előttük, és az idő dönti majd el, melyikbe érdemes mélyebben belemenni.

Hirdetés

Az Arc Raiders eddig is gyors tempóban fejlődött. A megjelenés óta már volt sikeres közösségi esemény, amely egy új pályát hozott a játékba, megjelentek friss pályavariációk és környezeti feltételek, valamint a stúdió a játékosok panaszaira reagálva az in-game bolt árait is csökkentette. Ezek a lépések sokak szerint hozzájárultak ahhoz, hogy a játékosbázis stabil maradjon, és ne ürüljön ki néhány hét után, ahogyan az a műfajban gyakran előfordul.

A fejlesztők nyíltan beszélnek arról is, hogy tanultak más élő szolgáltatásként működő játékok hibáiból. Sammelin szerint rengeteg példa van arra, hogyan tud félresiklani egy hasonló projekt, ezért már a tervezésnél igyekeztek olyan döntéseket hozni, amelyek hosszú távon is fenntarthatóvá teszik az Arc Raiders működését. Külön kiemelte a csalás elleni védelem fontosságát és azt, hogy egy live játék folyamatos karbantartást, odafigyelést igényel, nemcsak tartalmi, hanem technikai szinten is.

Természetesen az Arc Raiders sem volt hibátlan, kapott kritikát az MI-alapú szinkronmegoldások és a keményebb felszerelés-grind miatt is, de összességében a stúdió gyors reakciói és a közösséggel való aktív párbeszéd sokat javított a megítélésén. A jövőre nézve a fejlesztők már most új íveken, azaz arcsokon dolgoznak, amelyek új játékstílusokat és viselkedésformákat hozhatnak be a rendszerbe.

Az Embark üzenete világos. Nem egy gyors sikerre építő, majd magára hagyott játékról van szó, hanem egy olyan világról, amelyet évekig szeretnének formálni a játékosokkal együtt. Ha az Arc Raiders 2026-ban is ugyanazzal az odafigyeléssel és lendülettel fejlődik tovább, könnyen lehet, hogy az extraction műfaj egyik hosszú életű alapdarabjává válik.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)