A Sony újabb lépést tett a biztonságosabb és barátságosabb online játékélmény felé: a vállalat egy úgynevezett "rosszindulatú játékosokat" felismerő rendszert szabadalmaztatott, melynek célja a toxikus viselkedés csökkentése a többjátékos videojátékok világában. A 2024 októberében benyújtott, majd 2025. május 22-én nyilvánosságra hozott szabadalom egy olyan rendszert ír le, amely képes felismerni és nyomon követni a negatív interakciókat, mint például a nem megfelelő szöveges vagy hangalapú kommunikációt, illetve a játékostársak szándékos akadályozását.
A rendszer figyelemmel kíséri, milyen gyakran kerül sor ilyen viselkedésre, és egy úgynevezett "rosszindulatú játékos" pontszámot rendel az adott felhasználóhoz. Ha ez a pontszám átlép egy előre meghatározott küszöböt, a játékos korlátozásokkal nézhet szembe, például ideiglenes tiltásokkal. Ugyanakkor a rendszer lehetőséget ad a javulásra: ha a játékos viselkedése pozitív irányba változik, és pontszáma visszaesik a küszöb alá, a korlátozások is megszűnhetnek.
Bár még nem biztos, hogy a Sony ténylegesen piacra dobja ezt a technológiát, a szabadalom jól illeszkedik a vállalat azon törekvéséhez, hogy egészségesebb digitális közösségeket hozzon létre. A Sony korábban már több hasonló célú szabadalmat is benyújtott - például a VR-biztonsági tér kialakítására -, ami arra utal, hogy a cég komolyan veszi a játékosok közötti viselkedési normák fejlesztését. A szélesebb körű, játékokon átívelő rendszer pedig hosszú távon hozzájárulhat a mérgező online környezetek visszaszorításához.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!