A TD mint műfaj, jószerivel megunhatatlan, amely megállapítás lassan már közhellyé válik. Tény, hogy körökre osztottsága miatt, a munkaidő alatt a tálcán elrejtve képesek lehetünk becsapni a főnök mindent látó szemeit, elhitetve hogy nekünk nem kenyerünk a játék, főleg miközben a vállalatnak szüksége van ránk. S most, hogy újból tiszteletemet tettem a műfaj nagysága előtt, annak egyik (ha nem a) legnagyobb képviselőét kapartam most elő a Játéközön.hu raktárából, aki a Bloons Tower Defense 3. A Ninjakiwi-től már megszokott majmok vs. léggömbök felállás itt is megvillan, és a tekervényes pályákon nagyjából ugyan úgy közlekednek a vérszomjas léggöbök, mint más TD játékokban. Fegyverek széles skáláját tudjuk (azok árának megkeresése után persze) az utak mellé telepíteni, amiket aztán döntésünk szerint fejleszthetünk is. Ami kiemeli a szürke tömegből, az a kiváló kivitelezés, és a számos egyéb lehetőség, ami miatt egyszerűen letehetetlen.
A Contrast Cannon első ránézésre egy Shift kiegészítésnek tűnhet, kontrasztos megjelenése (ahogy a név is mutatja) egy az egyben megegyezik az egyébként kiváló logikai játékéval. Minthogy most nem valami falra mászós emberke a főhős, szümtükkel inkább azt a két ágyút kellene jobban szemügyre venni. Mily meglepő, az ágyúval lőni lehet, mindenféle dolgokat ki. Ezeknek optimális esetben jól látható sorszáma is van, és egyetlen céljuk, hogy a számuknak megfelelő kis négyzetbe kerüljenek, valahogy. Ekkor jön közbe a gravitáció, ami a pálya két térfelén teljesen ellentétes irányú. Igaz, a legtöbb pálya pont emiatt válik teljesíthetővé.