EA újabb radikális átszervezéseinek részeként a hét elején hivatalosan is törölték a készülő Black Panther-játékot és bezárták a fejlesztéséért felelős Cliffhanger Games nevű stúdiót, ami konkrétan erre a játékra jött létre. A döntés a cég tavaszi nagytakarításának legújabb állomása, miután már korábban megtépázták a BioWare csapatát és még a Respawnnál átszervezték a projekteket.
Laura Miele, az EA egyik vezetője szerint ezek a döntések arra szolgálnak, hogy
"élesítsék a fókuszt, és az energiát a legnagyobb növekedési lehetőségek felé irányítsák".
A Bloomberg cikke szerint a Black Panther törlése sokakat meglepetésként ért a stúdión belül. A Cliffhanger aktívan toborzott, bár az USA egyik legdrágább területén ez nem volt épp egyszerű feladat, és nemrég épp túljutottak egy úgynevezett "kapun" is, ami az EA-nél egy kulcsfontosságú mérföldkő, ahol a vezetőség eldönti, hogy a játék elég ígéretes-e a további fejlesztéshez.
Ugyanakkor az is kiderült, hogy a játék négy év alatt sem lépett tovább az előkészítési fázisnál. Miközben az EA átvizsgálta a portfólióját, több olyan projektet is eltörölt, amelyek hosszabb ideje készültek, de nem haladtak látványosan, ezek között voltak például a Respawn titkos inkubációs projektjei és a Black Panther is.
A lassú előrehaladás egyik oka az volt, hogy a Cliffhanger csak nemrég kezdte el igazán felfuttatni a fejlesztői létszámot, ami önmagában is érdekes, hiszen négy év azért ebben a szakmában is elég hosszú idő. Sok olyan munkavállalót bocsátottak el a héten, akik kevesebb mint egy éve, néhányan pedig alig néhány hete csatlakoztak a csapathoz. A stúdiót 2021-ben alapították korábbi Monolith-fejlesztők, akik ezt megelőzően a Shadow of Mordor és a Shadow of War játékokat készítették, de miután a Warner Bros. Games kukázta következő projektjüket, otthagyták a céget, és az EA-vel közösen új stúdiót indítottak.
Ez azért is fontos, mert a Shadow of Mordor egyik kulcseleme a Nemesis-rendszer volt, amely lehetővé tette, hogy a játék ellenségei emlékezzenek a játékos tetteire, és ennek megfelelően alakuljon a viselkedésük, és a Black Panther egy ehhez hasonló, de még ambiciózusabb rendszert akart bevezetni, amelyben több, a képregényből ismert hős versengett volna a Fekete Párduc státuszáért. A játékos egy karaktert irányított volna, a többi riválissá válik, akikkel különböző kapcsolatokat lehetett volna kiépíteni, a közös ellenség szerepét pedig a beszámolók szerint a Skrulloknak szánták az alkotók.
A márciusi sikeres leadásuk után a következő lépés egy ún. vertical slice lett volna, ami valójában egy játszható, látvány szempontjából véglegesített részlet, amely bemutatja, hogy milyen minőségre törekszik a játék. A narratív kísérleteket azonban nehéz volt úgy prezentálni, hogy az EA felsővezetése is megértse, mitől különleges a Black Panther.
Tavaly ősszel, Laura Miele még nagyon lelkes volt a projektért és a továbbgondolt Nemesis-rendszer miatt is, szerinte az
"új technológiákkal forradalmasítja a játékmenetet és történetmesélést, ráadásul ezek a megoldások más EA-stúdiókban is hasznosíthatók lesznek".
A stúdió dolgozóit szerdán hívták be egy nagy közös megbeszélésre, ahol közölték velük, hogy a Black Panther nincs többé és a stúdiót is kénytelenek bezárni.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!