Aki rajongója a szerepjátékoknak, az már tudja jól, hogy érdemes szemmel tartani a ciprusi székhelyű Owlcat Gamest, amely jobban hasonlít a régi BioWare-re, mint a kanadai stúdió egykori önmagára. Az évek során egyre nagyobbra nőt csapat kezdetben még csak egy projektet tudott kezelni, de most már ott tart, hogy egyszerre zajlik a műhelyében a Warhammer 40,000: Rogue Trader bővítése, a Warhammer 40,000: Dark Heresy fejlesztése, valamint saját kiadói szárnya, a META Publishing által felkarolt címek gondozása.
Mindezek mellé befért még egy nagyszabású projekt a The Expanse: Osiris Reborn képében, amelyet a A Térség regények (Daniel Abraham és Ty Franck írta a 9 kötetet James S. A. Corey álnéven) adaptációs jogait birtokló Alcon Entertainmenttel összefogva hoz el PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re.
A történet hőse a Pinkwater Security egyik zsoldosa, aki a lehető legrosszabb időben ragad a létező legrosszabb helyen: a földönkívüli eredetű protomolekula által megfertőzött Eros állomáson. Innen elindulva szedi össze a legénységét, akivel megszerzi a rendszer legfejlettebb űrhajójának az irányítását, majd fejest ugrik a káosznak abba az ördögi spiráljába, amelyet a Föld, a Mars, az Övezet és a különböző frakciók nyílt katonai konfliktussal fenyegető politikai játszmái jelentenek.
Alexander Mishulin, az Owlcat kreatívigazgatója úgy fogalmazott a bejelentést kísérő közleményben, hogy régóta álmodtak egy ekkora volumenű sci-fi akció-szerepjáték fejlesztéséről, a The Expanse pedig a tökéletes univerzum, amelyen belül ezt valóra válthatják.
"Ez egy olyan világ, amelyet a realizmus és a komplexitás jellemez - tökéletes arra, hogy olyan módon meséljünk el egy történetet, ahogyan mi szeretjük: éretten és a karakterekre fókuszálva, ahol a döntéseid valóban számítanak. Izgatottan várjuk, hogy ezt az új élményt elhozhassuk játékosainknak, és hamarosan még többet is megosztunk róla - különösen mivel tudjuk, mennyi kérdésük lesz a rajongóinknak."
Azt már Yuliya Chernenko, játékdizájn producer tette hozzá, hogy a BioWare Mass Effect trilógiája inspirálta a csapatot.
"Az eredeti Mass Effect-trilógia hatalmas inspirációt jelentett a csapat számára. Ikonikus volt az Xbox 360 generáció játékosainak. Sokan közülünk tinédzserként játszottunk vele először, és mély benyomást tett ránk. Erre az örökségre építünk, és bővítjük azt, amit a játékosok ettől az élménytől elvárnak. A történetünk mélyen gyökerezik a keményvonalas tudományos fantasztikumban - ez az egyik fő oka annak, hogy A Térség univerzuma ilyen erősen rezonál a rajongóival. A harcrendszer a modern akciójátékok színvonalát tükrözi. A narratíva a politikai feszültségre és az erkölcsi összetettségre helyezi a hangsúlyt. És igen - romantika is van benne."
Az egyelőre megjelenési dátum nélkül álló The Expanse: Osiris Reborn lehetővé teszi, hogy földi, marsi vagy akár Övezet-beli karaktert hozzunk létre, és a kaland folyamán a nekünk tetsző módon formáljuk a személyiségét. A társakat úgy tervezik meg, hogy ne szimpla parancsvégrehajtó robotok legyenek, hanem kidolgozott személyiséggel, múlttal és motivációval rendelkező karakterek, akik hallatni akarják a hangjukat ebben a történetben. Az pedig a vezetőként meghozott döntéseinken múlik, hogy meddig terjed a lojalitásuk határa, esetleg magunkra hagynak-e egy rázós szituációban.
A TPS-eket idéző tűzharcok számára is a Mass Effect 2-3 és így áttételesen a Gears of War szolgált inspirációként. Fedezékrendszert kapunk különféle képességekkel, és az osztag koordinálásának lehetőségével. Egyszerre két társunk tarthat velünk, a többiek közben a háttérből nyújtanak támogatást.

A narratívára nagy hangsúlyt fektető kaland során a regényekből és a tévésorozatból ismerős helyszínek közül többet is felkereshetünk majd, beleértve a Ganymede és Ceres kolóniákat, a Marsot és a Holdat is.