Miközben a Sony és a Microsoft generációról generációra egyre izmosabb hardverekkel próbálja megnyerni a játékosokat, a Nintendo a saját útját járja. Ennek szellemében alig egy hónapja megjelent új hibrid konzolja a Switch 2 sem az Xbox Series X-szel vagy a PlayStation 5-tel kíván versenyezni, és pláne nem a PlayStation 5 Próval.
Elődjéhez képest mégis nagyot fejlődött, a konzolt a Virtuos sorait erősítő Eoin O'Grady egy interjúban az Xbox Series S-sel és a PS4-gyel vetette össze a gépet. Szerinte a Switch 2 nyers GPU-teljesítményben ugyan egy árnyalattal a Series S mögött jár, különösen handheld formában, de a különbség korántsem drámai. És ha belép a képbe az NVIDIA-féle DLSS varázslat, a mérleg nyelve bizony könnyedén átbillenhet.
CPU-fronton sem tűnik ki a Switch 2: egy nyolcmagos ARM Cortex-A78C dolgozik benne, amely épp csak megelőzi a PS4 jó öreg Jaguárját, de O'Grady szerint ez nem nagy baj. A modern játékok többsége úgyis a GPU-t terheli, ha pedig az optimalizálás rendben van, szinte bármi átportolható. Egy 60 fps-sel futó Series S-játék simán megy a Switch 2-n is. Egy GPU-függő, 30 fps-es cím úgyzintén. Az egyetlen kihívást az olyan programok jelentik, amelyek a CPU-t gyötrik animációval, fizikával vagy egyéb trükkökkel - ezekhez már kell majd egy kis extra fejlesztői szeretet.
A legérdekesebb talán mégis az, hogy a Switch 2 nemcsak papíron ígéretes, már most vannak portok, amelyek bizonyítják, mit tud. A Street Fighter 6 például nemcsak hogy felveszi a versenyt az Xbox Series S változatával, de bizonyos területeken - például a textúrák és képminőség - még túl is tesz rajta. És akkor ott van a nagyágyú, a Cyberpunk 2077, amely meglepően stabilan teljesít: 30 fps-t tud minőségmódban és 40-et teljesítménymódban.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!