Hirdetés

A The Blood of Dawnwalker a Witcher 3 örökségére épít, de egy jóval szabadabb, sötétebb és merészebb irányba viszi tovább az RPG műfajt

|

Könnyen lehet, hogy 2026 egyik legnagyobb dobása készül.

Hirdetés

A The Witcher 3 rendezője, Konrad Tomaszkiewicz most ismét valami egészen nagyszabásút épít, de immár egy jóval kisebb, körülbelül 155 fős csapattal a Rebel Wolvesnál. A CD Projekt Red több mint félezres fejlesztői tömegéből kiszabadulva azt mondja, végre újra megvan a közvetlen kapcsolat, a lendület és a tűz, ami igazán élővé tesz egy RPG-t. Úgy látja, a közepes méretű stúdiók sokkal szabadabban dolgoznak, és ebben a szabadságban születhetnek meg azok a játékok, amelyek tényleg képesek eltolni a műfaji határokat.

Az új játék, a The Blood of Dawnwalker ennek ígérete: egy friss fantasyvilág, amely ugyan tartalmaz vámpírokat, de messze nem vámpírjátékként határozza meg magát. Tomaszkiewicz szerint a világ jóval gazdagabb annál, tele különös éjszakai lényekkel, történelmi ihletésű kultúrákkal és egy saját mitológiával, amelyben a sötétség ökoszisztémája adja meg az alapvető feszültséget.

A történet Coenre épül, egy ezüstbányában dolgozó férfira, akinek a testébe ivódott ezüst miatt félresikerült a vámpírrá alakítása. Nappal teljesen ember, éjszaka azonban részleges vámpírképességeket kap, amelyek másfajta lehetőségeket és más nézőpontot nyitnak a történetben. A Dawnwalker lényege ez a kettősség: az emberi oldal varázslatokkal, tanulással és érzelmi döntésekkel formálja az eseményeket, míg az éjszakai erő kegyetlen hatékonyságot és sötétebb elágazásokat hoz. Coen meghatározott karakter, de a játékos döntései kíméletlenül átalakítják a személyiségét és a történet hangulatát.

Hirdetés

A Rebel Wolves legnagyobb újítása azonban a "narratív homokozó" elképzelés, amely gyakorlatilag minden korábbi struktúrát szétfeszít. Amint kilépünk a prológusból, máris ismerjük a főgonosz rejtekhelyét, tudjuk, hogy a családunk veszélyben van, és onnantól kezdve tényleg bármerre indulhatunk. A világ tele van opcionális küldetésekkel, amelyek mind más irányba terelik a történetet. Megpróbálhatjuk egyedül megostromolni a kastélyt, szövetségeseket kereshetünk, vagy felkutathatjuk az éjszaka különös lényeit, hogy tiltott erejű varázslatokhoz és tárgyakhoz jussunk - minden út járható, minden döntés a miénk.

A játékmenet természetesen emlékeztet a The Witcher 3-ra, de Tomaszkiewicz szerint csak a látszat hasonló. A mozgásokat ugyanaz a kaszkadőr, Maciej Kwiatkowski rögzíti, de a harc ezúttal jóval földhözragadtabb, autentikusan középkori megközelítést kapott. Több, mint öt különböző stílusban játszhatunk, a legnehezebb opció teljes irányított támadásokkal, míg a könnyített változat automatikus blokkokkal segít, staminaáldozat árán. A varázslatok is komplexebbek: nem csupán sebzést adnak, hanem képesek teljesen kifordítani egy összecsapás ritmusát. Van például egy erő, amely összeköti az ellenfeleket, így egyetlen csapással több célpontot érhetünk el, bár ezzel az elsőként megjelölt ellenfél ereje harc végére drasztikusan megnő.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)