Alig egy hete kellett szembenézniük az erotikus vagy egyenesen pornográf játékok fejlesztőinek a Steam új szabályzásával. A platform hirtelen tucatjával vágta ki a felnőtt közönségnek szánt projekteket a platformról, és át is írta a felhasználói szerződést, a pénzügyi szolgáltatóktól téve függővé a hasonló játékok feltöltését. Mint utóbb kiderült, a folyamat mögött egy Collective Shout nevű szervezet áll, amely vállaltan és büszkén beszélt arról, ahogy a fizetésfeldolgozókat rászorítottak különböző platformok szabályzására. A Steam volt az első célpont, és amikor sokan onnan elköltözve az Itchre vándoroltak, akkor oda is utánuk mentek.
"A Collective Shout elindított egy kampányt a Steam és az Itch.io ellen, akik az egyes tartalmakkal kapcsolatos aggodalmaikat a fizetésfeldolgozók felé irányították. A fizetések feldolgozása egy kritikus eleme az alkotóink támogatásának. Kénytelenek vagyunk priorizálni az ezt intéző cégekkel folytatott kapcsolatunkat annak érdekében, hogy a továbbiakban is fenntarthassunk egy piacteret a fejlesztőinknek."
Ami a szervezetet illeti, nem is köntörfalazott: hatalmas győzelemnek élte meg, hogy sikerrel korlátozta a művészi szabadságot mind a Steamen, mind az Itch.io-n.
"Elképesztő hét volt ez! Kiadtunk egy nyílt levelet a fizetésfeldolgozóknak, hogy hagyják abba a nemi erőszakkal és vérfertőzéssel kapcsolatos játékokból származó bevételek kezelését. Ezután a Steam elkezdett eltakarítani játékokat és frissítette a szabályzatát. Ez egy nagy győzelem a nőknek és lányoknak."
Az elmúlt években többször is véleménykülönbség alakult ki a gamerközösségben a nők és a nőiesség ábrázolásáról videójátékokban, és ez valószínűleg így is marad, amíg világ a világ. Ez a téma mindig is megosztó volt, és alapvetően ezzel addig nincs is baj, amíg nem mondjuk meg a másiknak, hogy mit alkothat és mit nem, mivel játszhat és mivel nem. Hatalmas szakadék húzódik a vélemény és a szexuális töltetű tartalmak rendszerszintű cenzúrája között.
Az ilyen fokú korlátozások az elmúlt korok legrosszabb praktikáit idézik fel. Mi lesz a legközelebbi dolog, ami majd nem tetszik a Collective Shoutnak, és betiltatja majd? Fogalmunk sincs, de meg fogjuk tudni, amint belekezdenek a következő kampányukba és kijelölik az új célpontjukat.
Addig is, ha van egy kedvenc játékotok, ami a napokban eltűnt Steamről, és most lekerül az Itch.io-ról, keressétek fel annak fejlesztőit. A legtöbb esetben ezek a kis csapatok (vagy egyedülálló személyek) rendelkeznek a szokásos rendszereken kívüli támogatási formákkal. A következő időszak nehéz lesz számukra, így mint mindig, most is azt tanácsoljuk, hogy álljatok ki azok mellett a fejlesztők mellett, akiknek a munkásságát sokra tartjátok.