A Minecraft alkotója összerakta a generáció egyik legbefolyásosabb játékát, eladta azt egy megacégnek, azóta pedig boldogan éldegél szeretetprojekteket gondozgatva. Markus Persson, azaz Notch sosem finomkodott a szavakkal, még akkor sem, amikor nem dollármilliárdokkal tömte ki a párnahuzatjait. Már 2012-ben is azt nyilatkozta, hogy aki nem tudja megvenni a Minecraftot "az kalózkodja le", aztán majd ha nagyon rosszul érzi magát az a valaki, akkor vegye majd meg később. A hozzáállása azóta sem változott.
A Stop Killing Games kapcsán sem rejtegette a véleményét. Az Európában és Egyesült Királyságban beindult mozgalom épp szorgosan gyűjti az aláírásokat, hogy az országok döntéshozói kezdjenek szabályokat hozni az online játékok lelövése köré. Ezt az egészet szépen meg is támogatta az Anthem múlt heti lekapcsolásának híre: a BioWare multis mókája hamarosan végleg elsötétedik.
Ezt szeretné megakadályozni valahogyan a Stop Killing Games. Mindegy hogy a stúdió offline játszható, egyszereplős mókává alakít valamit vagy szimplán kiadja a szerverfájlokat: legyen egy kötelező eljárás arra, ha le kell kapcsolni egy online szolgáltatást. Notch is hangot adott véleményének, a tőle megszokott finomsággal.
"Ha megvenni egy játékot nem vásárlás, akkor a kalózkodás nem lopás."
Természetesen a megjegyzésére jöttek a szokásos "de hogyan oldod meg" kezdetű kérdések, amire Notch készségesen elmagyarázta, hogy ezt régebbi játékok is megoldották már dedikált szerverekkel és közösségi eszközökkel. Tényleg nincs rakétatudomány a dolog mögött, de hirtelen mindenki úgy tesz, mintha megoldhatatlan akadályokról lenne szó.
Akit egyébként érdekel a kezdeményezés, az itt írhatja alá az azzal kapcsolatos petíciót.