Az Activision Blizzard felvásárlását megelőző versenyhatósági eljárások során a Microsoft többször is úgy nyilatkozott, hogy elsősorban az Xbox platform mobilos piacra való betörése motiválja őket a befektetésre, mivel a 68 milliárd dollárért bekebelezett kiadó-fejlesztőnek erős pozíciói vannak ezen a jövedelmező terepen.
A kijelentést ugyan sokan kétkedve fogadták, a redmondiak azonban továbbra is ragaszkodnak ehhez a narratívához: a napokban az Xbox pénzügyi igazgatója ismételte el egy rendezvényen, most pedig a Microsoft Gaminget dirigáló Phil Spencer hozta szóba a vállalat telefonos ambícióit egy fontos bejelentéssel.
A Bloomberg hírügynökség beszámolója alapján ugyanis Spencer a Sao Puoló-i CCXP szórakoztatóipari konferencián adott interjújában elárulta, hogy a Microsoft egy saját, gaming-fókuszú mobilos alkalmazásboltot fejleszt, ami az App Store és a Play Áruház dominanciájával fog szembeszállni.
"Ez olyasmi, amin ma aktívan dolgozunk, és nemcsak egyedül, hanem más partnerekkel is tárgyalunk, akik szintén szeretnének több választási lehetőséget látni a telefonon történő monetizációra."
- mondta az Xbox-divízió fejese, aki azt is közhírré tette, hogy a bolt rajtja nem évekre van, hanem hamarabb fog sor kerülni rá. Az Androidon egyébként mindig is léteztek alternatív alkalmazásboltok, ahogy az azokon kívülről származó appok telepítése is engedélyezett, iOS esetében viszont az Európai Uniónak kellett szigorítania a versenyjogi szabályozást, hogy az Apple hajlandó legyen ajtót nyitni az App Store riválisainak. A gyakorlatban erre még került sor, de a vonatkozó rendelet alapján hónapokon belül meg kell történnie.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A Microsoft terve kapcsán Phil Spencer azt is elmondta, hogy szerinte jelenleg nincs valódi választási lehetőség a mobilokon, az Xbox platformnak pedig "sok képernyőn" kell erősnek lennie, ha a következő 10-20 évben is releváns szeretne maradni. A kérdés, hogy mennyire válik majd be a mobil alkalmazásboltos offenzíva, hiszen a Microsoftnak a PC-s Windows Store-ral sem sikerült komoly sikereket elérnie a játékosok körében, és akkor még nagyon finoman fogalmaztunk.