A Mafia: The Old Country hivatalosan is szakít a nyílt világgal, és a fejlesztő Hangar 13 nem is tagadja, hogy döntésük hátterében a Mafia 3 csalódást keltő fogadtatása áll. A 2016-os rész volt az első a sorozat történetében, amely valódi open world struktúrát kapott, ám a rajongók jelentős része kritizálta a korábbi epizódok ikonikus, feszes történetvezetésének elhagyását. Úgy tűnik, a stúdió is hasonlóan látja a helyzetet.
Nick Baynes, a Hangar 13 elnöke szerint az új rész egyértelműen visszatér azokhoz az alapokhoz, amik miatt a rajongók beleszerettek a franchise-ba. A Mafia: The Old Country tehát nemcsak időben játszódik korábban - a klasszikus első rész előzménye lesz -, hanem játékmenetében is az eredeti lineáris, történetközpontú megközelítésre épül.
A döntést az amerikai IGN is megerősítette egy exkluzív hands-on előzetesében, amelyben kiemelték: a fejlesztők célja az volt, hogy a játékosok végigjátsszák a történetet, ne kalandozzanak el a mellékküldetések és felesleges gyűjtögetések tengerében. Ehhez pedig a lineáris, filmszerű játékélmény bizonyult a legjobb megoldásnak. Az IGN szerint a 2020-as Mafia: Definitive Edition pozitív fogadtatása is megerősítette a stúdiót abban, hogy a sorozatot nem az open world stílus viszi sikerre, hanem a karakterközpontú, jól megírt történetek.
A Mafia: The Old Country augusztus 8-án jelenik meg, és a játékosok már most megnézhetnek egy kilenc perces, vágatlan gameplay videót, ami ízelítőt ad az új, mégis nosztalgikus élményből. Az előzetes alapján a hangulat, a rendezés és a látványvilág ismét hozza azt a szintet, amit a klasszikus részek rajongói elvárnak, csak most modernebb köntösben.
Úgy tűnik, a Hangar 13 tényleg tanult a múlt hibáiból, és végre olyan Mafia-játékot kapunk, amilyet már régóta szerettünk volna.