Teljesen váratlanul, szinte úgy, mint amikor egy idegen raj a semmiből csap le, Johan Pilestedt kreatív igazgató elárulta, hogy az Arrowhead egy roguelite játékmódon dolgozik a Helldivers 2-höz. A december 10-i X-posztban egy játékos arról ábrándozott, milyen jó lenne egy végtelen, hullámokra épülő mód vagy egy folyamatosan teljesíthető küldetéssor ugyanazon a pályán. Pilestedt válasza pedig már-már túlzottan közvetlen volt:
"Van egy prototípusunk egy roguelite módhoz."
A vezető szerint ez a mód "alapjaiban változtatja meg a játékot", ami nem is hangzik túlzásnak. A Helldivers 2 jelenleg a kiszámított tömegmészárlás játéka, ahol a káosz sosem önmagáért való, hanem fegyelmezett csapattaktika része. Egy roguelite mechanika azonban csak úgy működik, ha az állandó improvizációra, kiszámíthatatlan veszélyekre és újraépülő rendszerre támaszkodik - vagyis teljesen új alapokra helyezheti a Super Earth háborúját.
Pilestedt egyelőre semmit sem árult el arról, mikor érkezhet ez az új mód, milyen struktúrára épül, vagy hol tart a fejlesztése. A prototípus szó önmagában rengeteg lehetőséget hagy nyitva, így a játékosoknak marad a találgatás… és persze az aktuális jutalom, a frissen felszabadított Oshaune bolygóért járó emlékköpeny, amely most a fő motiváció a frontvonalon.
A közösség persze azonnal ráharapott a hírre, és a lelkes reakciók gyorsan elöntötték a posztot. Egy játékos így fogalmazott:
"A nadrágom készen áll egy Helldivers roguelike-ra."
Egy másik már három nadrággal készül az új módra - talán jobb is, ha itt nem merülünk el a metafora mélyén.
A biztos jelenleg csak annyi, hogy az Arrowhead valami olyat főz a háttérben, amire senki sem számított, és ami akár teljesen új irányba is fordíthatja a Helldivers 2 jövőjét. A kérdés már csak az, mikor bukkan ki a prototípusból a végső, bolygóégető káosz.