Glen Schofield, a Sledgehammer Games társalapítója és a Dead Space sorozat megalkotója, őszinte üzenetben osztotta meg csalódottságát a játékipar jelenlegi helyzetével kapcsolatban. A veterán fejlesztő egy LinkedIn-bejegyzésben beszélt arról, mennyire nehéz ma finanszírozást szerezni egy AAA-horrorjáték elkészítéséhez, még akkor is, ha az ötletet pozitívan fogadják. Schofield és lánya, Nicole - aki szintén fejlesztő - nyolc hónapon át dolgoztak egy prototípuson egy kis, brit-amerikai csapattal, de végül úgy döntöttek, elengedik a projektet, mivel az iparági elvárások a költségvetést irreálisan alacsony szintre szorították le.
Az eredetileg 17 millió dolláros költségvetésű tervet a kiadók és befektetők többször is kedvezően fogadták, de a visszajelzések egyre csökkentették a támogatási hajlandóságot.
"Először 10 milliót mondtak, mostanra 2-5 millióra esett a plafon"
- írta Schofield. Végül a csapat szétoszlott, és most mindenki új munkát keres, köztük Schofield lánya is. A fejlesztő egyfajta búcsúként azt írta: talán ez volt az utolsó játéka, amit rendezett.
Schofield korábban a Visceral Games-nél dolgozott, ahol a Dead Space eredeti trilógiáját készítette el. Később a Striking Distance Studios élén megalkotta a The Callisto Protocolt, amit sokan a Dead Space szellemi örökösének tartanak. Azonban a játék alulmúlta a várakozásokat: a tervezett ötmilliós eladás helyett csak körülbelül kétmillió példány talált gazdára. Schofield 2023 végén távozott a stúdiótól, nem sokkal azelőtt, hogy az leépítésekbe kezdett. Most saját művészetére és történetírásra koncentrál, miközben továbbra is támogatja a játékipar szereplőit - de nem biztos benne, hogy valaha újra játékot fog rendezni.