Ronald McDonald most épp egy szomorú bohóc, mert amit a cég első negyedéves jelentése nem néz ki olyan jól. Az amerikai eladások újra csökkentek, méghozzá 3,6 százalékkal, ami nemcsak kellemetlen, hanem konkrétan a legnagyobb visszaesés a 2020-as covidos zuhanás óta.
Az elemzők fel voltak készülve a visszaesésre, viszont csak 1,7 százalékos csökkenést jósoltak. A McDonald's ügyevezetője, Chris Kempczinski szerint az alacsony jövedelmű amerikaiak már egyre kevésbé járnak gyorséttermekbe, de most már a középréteg is kezd besokallni. A magas jövedelműek még próbálják menteni a helyzetet egy-egy prémium sajtburgerrel, de ez látszólag nem elég. A teljes globális hálózatban 1 százalékkal estek a számok, a részvények erre persze egyből estek is 1,5 százalékot, mert ha valamit utál a Wall Street, az a kellemetlen meglepetés.
A teljes bevétel 5,96 milliárd lett, miközben 6,09 milliárdra számítottak, a nemzetközi piacokon pedig szintén nem túl jó a helyzet. Ausztrália, Franciaország és a többi nagy piac egy-egy százalékkal süllyedt, miközben Japán, Kína és Brazília legalább hozta a 3,5 százalékos növekedést. A cég mindenesetre optimista, és továbbra is kitart a tervei mellett, idén 2200 új étterem és körülbelül 3 milliárd dollár beruházás jön, amivel megpróbálják visszacsalogatni az embereket. A magyar piacról nem közöltek adatokat, pedig érdekes lenne tudni, hogy a nem különösebben jó anyagi helyzetben lévő hazai fogyasztók körében hogyan teljesít az étteremlánc.