Hirdetés

A Borderlands 4 visszavágja a képességpontokat – megosztja a rajongókat a Gearbox döntése

|

A szeptember 12-én érkező Borderlands 4 már most vitákat gerjeszt a játékosok körében, mégpedig nem a kampány, hanem az endgame és a képességfák átdolgozása miatt.

Hirdetés

A Borderlands 4 körüli érdeklődés egyre csak nő, ahogy közeledik a szeptemberi megjelenés, de a figyelem ezúttal nem a sztorimódra, hanem az endgame-re és a karakterépítés radikális változásaira irányul. A Gearbox kreatív igazgatója, Graeme Timmins a Game Informernek adott interjúban árulta el, hogy a fejlesztés során már a kezdetektől kiemelten kezelték az endgame kérdését.

"Ez személyesen is nagyon fontos nekem, mert a Borderlands 3-nál én foglalkoztam az endgame kialakításával. Tudatos döntéseket hoztunk már az akcióképesség-fánknál is, figyelembe véve, mi várható majd az endgame során."

Az egyik legnagyobb változás, ami a közösséget megosztotta, a képességpontok csökkentése: míg a Borderlands 3 végén 72 pont állt a játékosok rendelkezésére, addig a Borderlands 4 ezt látványosan visszafogja. Timmins szerint ugyanis a túl sok pont éppen a változatosság ellen hatott:

"Minél több pontot adtunk, annál inkább hasonlítottak egymásra a karakterek. Mindenki ugyanazokat a képességeket oldotta fel, így a végén már nem is volt valódi építés."

Ez az új irányvonal, amely a kevesebb, de jelentősebb döntésre épít, megosztotta a közösséget.

Hirdetés

A népszerű YouTuber, Joltzdude139 például üdvözli a változást:

"Nagyon örülök, hogy nem leszünk elárasztva képességpontokkal. Most valóban számítani fog, hova rakjuk őket, és el kell gondolkodni az építéseinken."

Mások, főleg a Redditen, szkeptikusabbak. Egyesek attól tartanak, hogy túl kevés pont marad, és ez éppúgy elrontja a szabadságot, mint a túl sok. Egy kommentelő például így fogalmazott:

"Az 50 pont túl kevésnek tűnik, de majd meglátjuk."

Mások azt szeretnék, ha a játék nem engedné meg túlságosan egyszerűen az overpowerelt építéseket.

A vita jól tükrözi a Gearbox előtt álló kihívást: úgy kell újraformálni a képességrendszert, hogy az egyszerre ösztönözzön kreativitásra, mélységet biztosítson az endgame-hez, és ne váljon unalmassá hosszú távon. A fejlesztők ezt úgy próbálják elérni, hogy minden kaszt faágain több ág, augment és három különböző capstone is helyet kap, vagyis a mélység megmarad, csak a mennyiség csökken. Timmins hangsúlyozta:

"Ez nem utólagos ötlet volt, hanem már a magas szintű tervezéskor beépítettük."

Ha minden jól alakul, a Borderlands 4 endgame része végre valódi újrajátszhatóságot, stratégiai döntéseket és egyedi karakterépítéseket kínálhat. A közösség reakciói azonban világossá teszik, hogy a határvonal a túlságosan lekorlátozott és a kaotikusan nyitott rendszer között igen vékony. A Gearbox célja ambiciózus: olyan játékteret kell teremtenie, ahol a játékosokat nem a korlátozások, hanem a kreativitás választja szét.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)