Hirdetés

A Bioware veteránja véletlenül megmagyarázta, hogyan tette tönkre az EA a stúdiót

|

Az EA egyfajta "barlanglakóként" gondolt az RPG-rajongókra, akiket felesleges kiszolgálni, mert úgyis mindent megvesznek, ami kicsit is hasonlít egy szerepjátékra.

Hirdetés

David Gaider, a Dragon Age sorozat egyik atyja kimondta, amit minden klasszikus RPG-fan érez már egy ideje: az EA nem értette és nem is akarta érteni a szerepjátékok szerelmeseit. A GamesRadar+-nak adott interjúban a BioWare veteránja visszaemlékezett azokra az időkre, amikor még harcolt a "régi vágású" szerepjátékos mechanikákért és arra, ahogy az EA ezt finoman szólva sem támogatta.

"Az én ízlésem az EA szemében már akkoriban is régimódinak számított. (...) Mindig próbáltam a Dragon Age-et a hagyományos játékmenet felé tolni. Ez viszont nem volt túl népszerű álláspont a kiadónál."

- emlékezett vissza Gaider, majd hozzátette, hogy az EA szerint ezek a klasszikus RPG-elemek, amik például a Dragon Age: Originst is meghatározták, egyszerűen "lassúak és nehézkesek" voltak. Ezzel szemben a trend a "pörgős, látványos" irányba mutatott.

Gaider szerint az EA konkrétan úgy hivatkozott a tradicionális RPG-rajongókra, mint "barlanglakókra". A barlang az ő értelmezésükben az a képzeletbeli hely, ahol a "nerdök" meghúzzák magukat, és bármit hajlandóak megvenni, amire a kiadó azt mondja, hogy szerepjáték és ezért nem kell velük foglalkozni vagy kiszolgálni őket.

"Nem kellett őket megcélozni. Nem miattuk aggódtak. Ők úgyis jönnek. Azokat keresték, akik nincsenek a barlangban: az igazi tömeget" 

- magyarázta Gaider.

Hirdetés

Erről a hozzáállásról persze mindenki, aki valóban szereti a szerepjátékokat pontosan tudta, hogy hibás, de az EA-nek viszont az Anthem című pofon kellett ahhoz, hogy végül felébredjen. Most egy kicsit úgy  tűnik, hogy az EA legalább részben tanult a saját hibáiból, a Dragon Age: The Veilguard - bár messze nem volt hibátlan - visszanyúlni látszott a single player RPG gyökerekhez, és elvileg a Mass Effect 5 is hasonló irányt vesz.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)