David Gaider, a Dragon Age sorozat egyik atyja kimondta, amit minden klasszikus RPG-fan érez már egy ideje: az EA nem értette és nem is akarta érteni a szerepjátékok szerelmeseit. A GamesRadar+-nak adott interjúban a BioWare veteránja visszaemlékezett azokra az időkre, amikor még harcolt a "régi vágású" szerepjátékos mechanikákért és arra, ahogy az EA ezt finoman szólva sem támogatta.
"Az én ízlésem az EA szemében már akkoriban is régimódinak számított. (...) Mindig próbáltam a Dragon Age-et a hagyományos játékmenet felé tolni. Ez viszont nem volt túl népszerű álláspont a kiadónál."
- emlékezett vissza Gaider, majd hozzátette, hogy az EA szerint ezek a klasszikus RPG-elemek, amik például a Dragon Age: Originst is meghatározták, egyszerűen "lassúak és nehézkesek" voltak. Ezzel szemben a trend a "pörgős, látványos" irányba mutatott.
Gaider szerint az EA konkrétan úgy hivatkozott a tradicionális RPG-rajongókra, mint "barlanglakókra". A barlang az ő értelmezésükben az a képzeletbeli hely, ahol a "nerdök" meghúzzák magukat, és bármit hajlandóak megvenni, amire a kiadó azt mondja, hogy szerepjáték és ezért nem kell velük foglalkozni vagy kiszolgálni őket.
"Nem kellett őket megcélozni. Nem miattuk aggódtak. Ők úgyis jönnek. Azokat keresték, akik nincsenek a barlangban: az igazi tömeget"
- magyarázta Gaider.
Erről a hozzáállásról persze mindenki, aki valóban szereti a szerepjátékokat pontosan tudta, hogy hibás, de az EA-nek viszont az Anthem című pofon kellett ahhoz, hogy végül felébredjen. Most egy kicsit úgy tűnik, hogy az EA legalább részben tanult a saját hibáiból, a Dragon Age: The Veilguard - bár messze nem volt hibátlan - visszanyúlni látszott a single player RPG gyökerekhez, és elvileg a Mass Effect 5 is hasonló irányt vesz.