A gamescom 2025 ONL rengeteg izgalmas bejelentést hozott, és a színpadot pontokon teljesen megszállta a Microsoft. Az Xbox csapata több érdekes és látványos bemutatót is hozott, de a megnyitón csak trailerek viharát láthattuk, és a részletes ismertetőket későbbre hagyták. Ezek ma délutánra maradtak, de a zöldek annyi videóval és fejlesztői beszélgetéssel készültek, hogy több részletben fognak leadni mindent. A következő turnus holnap lesz, de addig lássuk mi maradt mára.
Voltak pillanatok a műsorban, ahol fontolgattuk az egész értelmét, mert bármennyire is szeretjük az adott címeket, nem mindenre érdemes fél órát szánni egy panel beszélgetésen. Hogy titeket megkímélhessünk, attól, amit mi végigültünk, összeszedtük nektek a lényeget.
Az egész Xbox műsort egy apró, de mókás meglepetés indította: a 2022. márciusában Nintendo Switchre megjelent Triangle Strategy eddig csak a hibridre és PC-re volt elérhető, de ma délután ez változott. A Square Enix JRPG-je befutott Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re.
Egy apró kalandról egy nagy hardverre váltottunk, mivel a következő felvonás a ROG Xbox Ally X bemutatója volt. Bár hónapok óta keringenek róla pletykák, a kiadás dátuma és az ár eddig nem derült ki. A rajongók mostanra azt várták, hogy az előrendelések azonnal elindulnak a nagy leleplezés után, de ez sajnos még nem történt meg. Cserébe az Xbox csapata legalább a hardveres specifikációkat megerősítette, illetve bejelentette az október 16-os megjelenési dátumot.
A Triangle Strategy mellett a The Rogue Prince of Persiát is elhozta nekünk a show. A herceg roguelike kalandja már hónapok óta elérhető volt Early Accessben, de ma a tesztidőszak hivatalosan is véget ért, és meg is jelent a Rogue, amit Game Passen keresztül, extra költség nélkül pörgethetünk.
A friss megjelenéseket pár apróbb trailer követte, és bár kaptunk egy-egy új ízelítőt az Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giantsből és a Final Fantasy Tacticsból, a következő valódi bemutatót a Microsoft Flight Simulator 2024 csapata hozta. A tavalyi repülős móka még nem végzett, és hozott egy látványos trailert a német rendezvényre. A 12-es City Update-ben kifejezetten német városokra koncentráltak, így kisebb-nagyobb helyszíneket dolgoztak ki teljes részletességgel. A helyszínek mellett bemutattak egy új helikoptert is, a német EC 135-öt.
Az égből a földbe álltunk, amikor a Grounded 2 fejlesztői jelentek meg az asztalnál. A srácok bár új trailert nem hoztak, egy rövid beszélgetésre azért beültek a showasztalhoz. Egyrészről nem győzték hangsúlyozni, hogy mennyire hálásak a rajongók kitartó támogatásáért, és az Early Accessbe ölt óráikért, de persze új tartalmak ígéretével is érkeztek. Ősszel érkezik egy új boss, Axl, a tarantula, aki egyébként a Reszkessetek betörők pókjáról kapta a nevét. Télen egy új területre számíthatunk a parkban, a kertre, ahol üvegházakat, és sütőtökös kerteket találhatunk majd.
A következő a sorban az Invincible VS volt, ahol Omni-Man döngölt a földbe minket. A Skybound csapata is meglátogatta a gamescom arénáját, ahol még többet meséltek a korábban már bejelentett harcosról és támadási formáiról. A sorozat egyik főszereplőjeként a srácoknak kulcsfontosságú volt ezt a karaktert hibátlanul megvalósítani, és a látottak alapján nincs is mire panaszkodnunk.
A vérengzésből kellemes, kooperatív kalandozásra váltottunk. Láthattuk, ahogy Piros és Kék bukdácsoltak keresztül egy kockavilág akadályain a LEGO Voyagersben. Az irtó cuki platfomer is felbukkant a gamescomon, ahol láthattuk a fejtörőit, és környezeti kihívásait. Sajnos azt még mindig nem tudjuk, mikor ugorhatunk neki, de legalább végre van egy képünk a játékmenet lényegéről. A Dying Light: The Beastről sem tudtunk meg semmi olyasmit, ami eddig ne derült volna ki, de 20 percig nézhettük, ahogy a stáb a parkour mutatványokat gyakorolta benne.
A következő a sorban Tim Schafer volt, aki elhozta a rendezvényre a Keeper című kalandjátékuk egy szeletkéjét. A Keeper egy atmoszférikus, szürreális festményeket idéző világban játszódó platformer, ahol egy világítótornyot és annak madár cimboráját fogjuk terelgetni. Schafer elmesélte, hogy itt a hangulat és a történet a lényeg, így a fejtőrök könnyedén elgurítható akadályok lesznek, és a halál, mint olyan, itt nem létezik. A mester annyit még hozzátett, hogy a Double Fine több új IP-n is dolgozik jelenleg, így hamarosan új bejelentésekre is számíthatunk tőlük.
A sort az Xbox kiadói felhozatalának két nagyfiúja zárta. Először is asztalhoz ült a World of Warcraft csapata, de a tegnap esti infó-esőhöz itt nem tettek hozzá semmit. Holnap számíthatunk egy nagy fejlesztői panelre, ott valószínűleg több részlet fog kiderülni a Midnight kiegészítő elemeiről. Az Indiana Jones csapata azonban mesélt pár fontos apróságot még a The Order of Giantsről. A DLC a játék korai szakaszából, a vatikáni helyszínből fog elágazni. Innen ugorhatunk bele majd ebbe az egyedülálló történetbe, ami teljesen új fejtörőkkel, kalandkönyvekkel, ellenfelekkel és titkokkal fogja szórakoztatni a kincsvadászokat. Az rajtunk áll majd, hogy az Indiana Jones and the Great Circle végigjátszásunk melyik pontján kezdünk bele, mivel a legelején is nekiugorhatunk, de várhatunk vele az alapjáték stáblistájáig is.
Az Xbox show végére maradt egy vaskos Cronos játékmenet bemutató és egy Call of Duty podcast, melyek egészét ajánljuk azoknak, akik tűkön ülve várják az adott megjelenést. Mi pedig vágtatunk tovább, a gamescom őrület következő fejezetére.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.