A Bloober Team legújabb játéka, a Cronos: The New Dawn egy komor, apokaliptikus világba repíti a játékosokat, ahol az emberiséget egy különös betegség törölte el a Föld színéről. A fertőzés tünetei kezdetben vakságban jelentkeztek, majd ellenállhatatlan vágyban, hogy az áldozatok egymáshoz tapadjanak. Ez vezetett a "merge"-nek nevezett folyamatig, amely groteszk, szörnyű lényeket, az úgynevezett Orphanokat hozta létre.
A játékban a Traveller, egy titokzatos alak bőrébe bújunk, akit az emberi civilizáció romjai közé küldenek vissza az időben. Küldetésünk a túlélés mellett az, hogy megtaláljuk azokat az időhasadásokat, melyek segítségével a múltból kimenthetjük a jövő szempontjából kulcsfontosságú embereket. Ez persze nem megy könnyen: szörnyekkel kell megküzdenünk, rejtvényeket oldanunk meg, és mindvégig életben maradnunk.
A testhorror nem csupán atmoszférikus elem: a harcban is meghatározó szerepet játszik. Az Orphanok legnagyobb veszélye ugyanis, hogy képesek összeolvadni más legyőzött lényekkel, így még félelmetesebb szörnyekké alakulni. A Traveller egyik leghatékonyabb fegyvere ezért a lángszóró, amellyel megakadályozhatjuk, hogy a tetemeket elnyeljék, és közben időt is nyerhetünk a pozícióváltáshoz vagy a végső csapás beviteléhez.
A játékmenet másik központi eleme a szűkös erőforrások kezelése. Mivel a felszerelésünk helye korlátozott, minden egyes döntésünk - hogy mennyi lőszert, fegyvert vagy túléléshez szükséges tárgyat viszünk magunkkal - kulcsfontosságú.
A Bloober Team tehát egy olyan, teljes értékű túlélőhorrort ígér, amely egyszerre épít a groteszk testhorror látványvilágára, az intenzív harcokra és a feszült erőforrás-menedzsmentre. A Cronos: The New Dawn minden eddigi jel alapján a zsáner sötét és emlékezetes darabja lehet.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!