A Ubisoft közzétette 2024-25-ös pénzügyi évre vonatkozó eredményeit, amelyben bár komoly visszaeséseket mutattak ki a bevétel, a nettó foglalások és a digitális eladások terén, a vállalat mégis szilárd mérlegről és az Assassin's Creed Shadows kiemelkedő rajtjáról számolt be. A játék a sorozat történetének második legerősebb első napi eladásait produkálta, közvetlenül a Valhalla mögött. Az eredmények szerint a teljes bevétel 1,899 milliárd euró volt, ami 17,5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest, a nettó foglalások 1,846 milliárd euróra estek vissza, míg a digitális nettó foglalások 1,585 milliárd eurót tettek ki, ami több mint húsz százalékos visszaesést jelent. A korábbi játékokhoz kapcsolódó nettó foglalások 1,296 milliárd euróra csökkentek, ami 13,5 százalékos mínusz.
Ennek ellenére a negyedik pénzügyi negyedév rekordnak számító 902 millió eurós nettó eredményt hozott, ami a cég szerint annak köszönhető, hogy a tíz legerősebb márka éves szinten növekedést tudott felmutatni. A vállalat zászlóshajó sorozatai, az Assassin's Creed és a Rainbow Six, egyaránt évi 30 millió aktív felhasználóval büszkélkedhetnek már negyedik éve, míg a Far Cry évi 20 millió körül stagnál. A Rainbow Six Siege és a The Crew Motorfest címek különösen jól teljesítettek a katalógusalapú bevételekben. A cég hangsúlyozta, hogy a konzolos és PC-s aktivitási mutatók nagyjából stabilak maradtak éves szinten.
Sok a szám és nehezen emészthető az egész maszlag? Nem csoda, mivel a videójátékos cégek jelentéseiben akad pár fogalom, ami kacifántos, és magyarra nehezen átültethető. Ami bevételként említünk, az az angol revenue, vagyis az az összeg, amit a cég a már teljesített szolgáltatások után számol el, tehát egy játékot már kiszámláztak és a felhasználó át is vette azt. Ezzel szemben a nagyon furmányosan hangzó "nettó foglalások", vagyis a net bookings az az összesített pénzösszeg, amit a cég a szóban forgó pénzügyi évben a vásárlóktól megkapott. Ez tartalmazhat előrendeléseket, előfizetéseket is. Például ha valaki előfizet egy videójátékos éves szezonbérletre, akkor az egész ár beletartozik a net bookingsba abban a hónapban, amikor kifizette, de revenue csak fokozatosan keletkezik, ahogy a szolgáltatás hónapról hónapra teljesül. No, de kanyarodjunk is vissza a franciákhoz.
A Ubisoft stratégiai irányváltásba kezdett, amely során a nyílt világú kalandjátékokra és a natív "games-as-a-service" típusú élményekre kívánja helyezni a hangsúlyt. Ennek érdekében a vállalat átszervezi működési modelljét, hogy jobban megfeleljen a játékosok igényeinek, és hatékonyabban ossza el erőforrásait. A tervek szerint az új szervezeti struktúrát az év végéig jelentik be. A Tencenttel való stratégiai együttműködés részeként egy új leányvállalat jön létre, amelybe a kínai cég 1,16 milliárd eurót fektet, és ezzel körülbelül 25 százalékos gazdasági részesedést szerez. A megállapodás értelmében legalább 500 millió euró kerül vissza a Ubisofthoz működőtőke formájában, miközben a francia vállalat megtartja az irányítást és a szellemi tulajdonjogokat.
A költségek lefaragása is hangsúlyos szerepet kapott a vállalat stratégiájában. A Ubisoft 1230 fővel csökkentette létszámát az elmúlt tizenkét hónapban, és befejezte korábban bejelentett megtakarítási programját az ütemtervnél hamarabb. Emellett újabb, legalább 100 millió eurós megtakarítást terveznek a következő két évben, hogy tovább erősítsék az alapokat. Yves Guillemot vezérigazgató a jelentés kapcsán arról beszélt, hogy kihívásokkal teli év áll mögöttük, de a cégnél elkötelezettek a hosszú távú stabilitás és növekedés iránt. Ennek részeként a vállalat áttekintette fejlesztési projektjeit, és úgy döntött, hogy bizonyos nagy volumenű címek több időt kapnak, hogy a legjobb feltételek mellett készülhessenek el. Ennek következtében a 2026-27-es és a 2027-28-as pénzügyi években várható kiemelkedő tartalom a legnagyobb márkáktól.
Guillemot szerint a Ubisoft új fejezethez érkezett, és a vállalat készen áll arra, hogy egy erősebb, rugalmasabb szervezetet építsen, amely minden érdekelt fél számára értéket teremt.