Hirdetés

Vegyes pénzügyi évet zárt a Ubisoft, de nagyon bizakodó a cég

|

Egy kihívásokkal alaposan megtűzdelt évet tudhatnak maguk mögött a franciák, de a jövő szerintük fényesen ragyog.

Hirdetés

A Ubisoft közzétette 2024-25-ös pénzügyi évre vonatkozó eredményeit, amelyben bár komoly visszaeséseket mutattak ki a bevétel, a nettó foglalások és a digitális eladások terén, a vállalat mégis szilárd mérlegről és az Assassin's Creed Shadows kiemelkedő rajtjáról számolt be. A játék a sorozat történetének második legerősebb első napi eladásait produkálta, közvetlenül a Valhalla mögött. Az eredmények szerint a teljes bevétel 1,899 milliárd euró volt, ami 17,5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest, a nettó foglalások 1,846 milliárd euróra estek vissza, míg a digitális nettó foglalások 1,585 milliárd eurót tettek ki, ami több mint húsz százalékos visszaesést jelent. A korábbi játékokhoz kapcsolódó nettó foglalások 1,296 milliárd euróra csökkentek, ami 13,5 százalékos mínusz.

Ennek ellenére a negyedik pénzügyi negyedév rekordnak számító 902 millió eurós nettó eredményt hozott, ami a cég szerint annak köszönhető, hogy a tíz legerősebb márka éves szinten növekedést tudott felmutatni. A vállalat zászlóshajó sorozatai, az Assassin's Creed és a Rainbow Six, egyaránt évi 30 millió aktív felhasználóval büszkélkedhetnek már negyedik éve, míg a Far Cry évi 20 millió körül stagnál. A Rainbow Six Siege és a The Crew Motorfest címek különösen jól teljesítettek a katalógusalapú bevételekben. A cég hangsúlyozta, hogy a konzolos és PC-s aktivitási mutatók nagyjából stabilak maradtak éves szinten.

Sok a szám és nehezen emészthető az egész maszlag? Nem csoda, mivel a videójátékos cégek jelentéseiben akad pár fogalom, ami kacifántos, és magyarra nehezen átültethető. Ami bevételként említünk, az az angol revenue, vagyis az az összeg, amit a cég a már teljesített szolgáltatások után számol el, tehát egy játékot már kiszámláztak és a felhasználó át is vette azt. Ezzel szemben a nagyon furmányosan hangzó "nettó foglalások", vagyis a net bookings az az összesített pénzösszeg, amit a cég a szóban forgó pénzügyi évben a vásárlóktól megkapott. Ez tartalmazhat előrendeléseket, előfizetéseket is. Például ha valaki előfizet egy videójátékos éves szezonbérletre, akkor az egész ár beletartozik a net bookingsba abban a hónapban, amikor kifizette, de revenue csak fokozatosan keletkezik, ahogy a szolgáltatás hónapról hónapra teljesül. No, de kanyarodjunk is vissza a franciákhoz. 

Hirdetés

A Ubisoft stratégiai irányváltásba kezdett, amely során a nyílt világú kalandjátékokra és a natív "games-as-a-service" típusú élményekre kívánja helyezni a hangsúlyt. Ennek érdekében a vállalat átszervezi működési modelljét, hogy jobban megfeleljen a játékosok igényeinek, és hatékonyabban ossza el erőforrásait. A tervek szerint az új szervezeti struktúrát az év végéig jelentik be. A Tencenttel való stratégiai együttműködés részeként egy új leányvállalat jön létre, amelybe a kínai cég 1,16 milliárd eurót fektet, és ezzel körülbelül 25 százalékos gazdasági részesedést szerez. A megállapodás értelmében legalább 500 millió euró kerül vissza a Ubisofthoz működőtőke formájában, miközben a francia vállalat megtartja az irányítást és a szellemi tulajdonjogokat.

A költségek lefaragása is hangsúlyos szerepet kapott a vállalat stratégiájában. A Ubisoft 1230 fővel csökkentette létszámát az elmúlt tizenkét hónapban, és befejezte korábban bejelentett megtakarítási programját az ütemtervnél hamarabb. Emellett újabb, legalább 100 millió eurós megtakarítást terveznek a következő két évben, hogy tovább erősítsék az alapokat. Yves Guillemot vezérigazgató a jelentés kapcsán arról beszélt, hogy kihívásokkal teli év áll mögöttük, de a cégnél elkötelezettek a hosszú távú stabilitás és növekedés iránt. Ennek részeként a vállalat áttekintette fejlesztési projektjeit, és úgy döntött, hogy bizonyos nagy volumenű címek több időt kapnak, hogy a legjobb feltételek mellett készülhessenek el. Ennek következtében a 2026-27-es és a 2027-28-as pénzügyi években várható kiemelkedő tartalom a legnagyobb márkáktól.

Guillemot szerint a Ubisoft új fejezethez érkezett, és a vállalat készen áll arra, hogy egy erősebb, rugalmasabb szervezetet építsen, amely minden érdekelt fél számára értéket teremt.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)