Úgy tűnik, nemcsak a játékipar produkciós költségei szálltak el az utóbbi években: már a puszta megjelenés költsége is horribilis összegeket emészthet fel. A Kotaku két, névtelenséget kérő forrásra hivatkozva arról számolt be arról, hogy a The Game Awards idei felhozatalába bekerülni háromperces trailerrel akár egymillió dollár fölötti kiadást is jelenthet a fejlesztőknek és kiadóknak. Ez nagyjából a kétszerese annak, amit a Geoff Keighley által futtatott Opening Night Live kér egy hasonló hosszúságú megjelenésért.
A riport szerint több kiadó ugyan nem ismeri a 2025-ös konkrét tarifákat, de a megszellőztetett összegek összhangban vannak azzal, amit az elmúlt évek gyakorlata alapján várnának. A TGA tavalyi YouTube-közvetítése 14 milliós nézettséget hozott, ami durva becsléssel körülbelül 70 dolláros CPM-et jelent - már ha mindenki végignézte az adást, de ez nem valószínű.
Hogy ez az összeg megéri-e, arra csak a fizető felek tudnak válaszolni, ráadásul Geoff Keighley időnként ingyenes helyet ad nagyobb bejelentéseknek vagy egy-egy indie projektnek, ami tovább árnyalja a képet. Nehéz felmérni, mennyire térül meg a befektetés, amíg több szereplő nem beszél nyíltabban a valós számokról.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a milliós összeg a leghosszabb, háromperces szpotokra vonatkozik. A rövidebb trailerek természetesen olcsóbbak: az Opening Night Live idei árazása szerint egy félperces reklám nagyjából 150 ezer, egy egyperces pedig 210 ezer dollárba került, míg három percért 500 ezret kértek. Ha igaz, hogy a The Game Awards ennek nagyjából a dupláját számítja fel, akkor nagyjából 300 ezer dollárt jelenthet 30 másodperc, és 420 ezret egy perc a decemberi műsorban.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.