Hirdetés

Csak egy konzol tarol most Európában, és nem a FIFA a legnépszerűbb játék a kontinensen

|

Közzétették a júniusi konzol- és játékeladásokra vonatkozó adatokat.

Hirdetés

Nincs jelenleg olyan szervezet, amely Európa egészét számon tartaná úgy a hardverek és kiegészítők, mint a digitális és dobozos játékok eladása szempontjából. Ehhez a törekvéshez talán a Games Sales Data (GSD) áll a legközelebb, melynek számaiban már a magyar piac eredménye is megjelenik, igaz, egyelőre kizárólag a digitálisan értékesített játékok vonatkozásában.

Mindez azzal jár, hogy a GSD havonta frissülő, a nagy kiadók túlnyomó részét magába foglaló jelentése hiányos ugyan, de azért így is átfogó képet nyújt arról, hogy videojátékos fronton milyen trendek uralkodnak a kontinensen, melyik konzolból, játékból fogy a legtöbb.

Hirdetés

Június folyamán például nem kevesebb mint 15,5 millió játék talált gazdára Európában, melyek harmada, 5 millió példány volt dobozos, míg a fennmaradó 10,5 millió kópiát értelemszerűen valamelyik digitális piactéren vásárolták meg. Az előző évhez viszonyítva 20 százalékkal nőtt a forgalom, ami elsősorban a Diablo IV-nek köszönhető. A Blizzard rendkívül sikeres ARPG-jénél csak a Hogwarts Legacy fogyott gyorsabb ütemben idén. Cseppet sem meglepő módon a többség (66 százalék) PC-re vette meg, ezt követi 21 százalékos részesedéssel a PlayStation 5, majd az Xbox Series X|S-es verzió 9 százalékkal, míg a PlayStation 4-nek 4 százalék jutott a tortából. Feltűnhetett az Xbox One hiánya, de erre sokkal észszerűbb magyarázat is van annál, minthogy egyetlen példányt sem vettek a Microsoft előző generációs konzoljára. A valóság ezzel szemben az, hogy az Xbox One-os eladások hozzáadódnak a Series X|S-es változatéhoz, mivel a Smart Delivery funkció okán nem választották ketté a natív portokat. Magyarán mindegy, hogy dobozosan vagy digitálisan vásároljuk meg a Diablo IV-et, automatikusan a konzolnak megfelelő verzió telepítése indul el.

Júniusi európai játékeladási toplista (dobozos és digitális együtt, a GSD adatai alapján)

  1. Diablo 4 (Activision Blizzard)
  2. Final Fantasy 16 (Square Enix)
  3. FIFA 23 (EA)
  4. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo)*
  5. Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
  6. F1 23 (EA)
  7. Hogwarts Legacy (Warner Bros)
  8. Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
  9. Street Fighter 6 (Capcom)
  10. Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision Blizzard)

A második helyen nyitott a PlayStation 5-exkluzív Final Fantasy XVI, melynek eladásai 24 százalékkal múlják alul a Final Fantasy VII Remake teljesítményét időarányosan. Ennél jóval kiábrándítóbb a hónap másik újdonsága, az F1 23 szereplése. Az EA és a Codemasters közös versenyjátékából közel 47 százalékkal fogyott kevesebb, mint a tavalyi kiadásból. A platformok szerinti bontás alapján a PC-seket teljesen hidegen hagyja, az eladások 0,3 százalékáért felelősek csak, eközben a PS5 közel 65 százalékot, az Xbox Series X|S (+ az Xbox One) 22,5 százalékot, a PS4 pedig 12,5 százalékot birtokol a tortából.

Úgy fest, hogy ha nem diablóznak, akkor a Street Fighter 6 arénáiban verik össze egymást a PC-sek, a Capcom verekedős játékának 28 százalékát adták el erre a platformra. Csak a PS5-ös verzióból fogyott több, a Sony új generációs konzolján található a játékosbázis fele (egészen pontosan 51 százaléka), az Xbox Series X|S részesedése mindössze 12 százalék, míg a PlayStation 4-é 9 százalék.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Ha digitális kontra dobozos bontásban nézzük a júniusi újdonságokat, akkor azt kell látnunk, hogy utcahosszal nyert az előbbi, mivel a friss megjelenések 20 százalékát vásárolták csak hagyományos értékesési csatornákon keresztül (értsd: boltban vagy webshopban). Még úgy is, hogy a GSD szerint szinte kizárólag dobozos példányokat vettek a Final Fantasy XVI-ból.

A szoftvereladásokhoz hasonlóan a hardvereké is kilőtt júniusban, az előző évhez viszonyítva 33 százalékkal több, összesen 500 700 konzolt vásároltak. Ez főként a PlayStation 5 érdeme, a Sony új generációs konzolja iránt 116 százalékkal ugrott meg az érdeklődést, tehát aki az Activision Blizzard küszöbönálló felvásárlása miatt aggódik kedvenc konzolgyártója miatt, ne tegye, simán nyerni fogja ezt a generációt is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)