A játékiparban egyre több kiadó tér át a 80 dolláros alapárra: a Mario Kart World és más első féltől származó Nintendo- és Microsoft-címek már ezen az áron jelennek meg a Switch 2 és Xbox platformokon. Az Electronic Arts azonban mostani nyilatkozata szerint nem tervezi azonnal követni ezt a drágulási hullámot, legalábbis egyelőre.
A 2025-ös pénzügyi év zárónegyedévéhez kapcsolódó befektetői konferenciabeszélgetésen EA vezérigazgatója, Andrew Wilson így fogalmazott:
"Ma már egészen másképp működik az üzletünk, mint 10 évvel ezelőtt. Akkoriban műanyag dobozokban, bolti polcokon árultunk lemezeket. Ez mára a bevételünk egy kisebb szeletét jelenti. Most már mindenféle árszinttel dolgozunk - az ingyenesen játszható modellektől a prémium kiadásokig."
A vállalat célja, hogy a termékeik "kiváló minőséget és kimagasló értéket" nyújtsanak minden árkategóriában, függetlenül attól, hogy egy játék 1, 10 vagy akár 100 dollárba kerül.
A cég pénzügyi vezetője, Stuart Canfield is megerősítette, hogy "játékkiadási stratégiájukban jelenleg nincs változás", tehát az EA továbbra is marad a jelenlegi árszinten, legalábbis a közeljövőben. Nem véletlen, hogy az EA óvatosan kezeli az árazási kérdéseket: a cég 5,34 milliárd dollárt keresett mikrotranzakciókon a 2025-ös pénzügyi évben, szemben a játékértékesítésből származó 2 milliárddal. A live-service modell erősödése (pl. EA Sports FC, The Sims, Split Fiction) segített abban is, hogy az EA túlszárnyalja a negyedéves elvárásokat.
A The Sims történetének legnagyobb növekedését produkálta, a Split Fiction pedig majdnem kétszeresen múlta felül a Hazelight Studios előzetes elvárásait. A sikerek ellenére a cég több száz alkalmazottat bocsátott el, és két, még korai fázisban lévő Respawn-projektet is leállított. Ezek a hírek azt jelzik, hogy az EA, bár anyagilag erős, továbbra is racionalizálja működését, és óvatosan mérlegeli, hogy mikor és hogyan emeljen árakat.