A játékiparban egyre több kiadó tér át a 80 dolláros alapárra: a Mario Kart World és más első féltől származó Nintendo- és Microsoft-címek már ezen az áron jelennek meg a Switch 2 és Xbox platformokon. Az Electronic Arts azonban mostani nyilatkozata szerint nem tervezi azonnal követni ezt a drágulási hullámot, legalábbis egyelőre.
A 2025-ös pénzügyi év zárónegyedévéhez kapcsolódó befektetői konferenciabeszélgetésen EA vezérigazgatója, Andrew Wilson így fogalmazott:
"Ma már egészen másképp működik az üzletünk, mint 10 évvel ezelőtt. Akkoriban műanyag dobozokban, bolti polcokon árultunk lemezeket. Ez mára a bevételünk egy kisebb szeletét jelenti. Most már mindenféle árszinttel dolgozunk - az ingyenesen játszható modellektől a prémium kiadásokig."
A vállalat célja, hogy a termékeik "kiváló minőséget és kimagasló értéket" nyújtsanak minden árkategóriában, függetlenül attól, hogy egy játék 1, 10 vagy akár 100 dollárba kerül.
A cég pénzügyi vezetője, Stuart Canfield is megerősítette, hogy "játékkiadási stratégiájukban jelenleg nincs változás", tehát az EA továbbra is marad a jelenlegi árszinten, legalábbis a közeljövőben. Nem véletlen, hogy az EA óvatosan kezeli az árazási kérdéseket: a cég 5,34 milliárd dollárt keresett mikrotranzakciókon a 2025-ös pénzügyi évben, szemben a játékértékesítésből származó 2 milliárddal. A live-service modell erősödése (pl. EA Sports FC, The Sims, Split Fiction) segített abban is, hogy az EA túlszárnyalja a negyedéves elvárásokat.
A The Sims történetének legnagyobb növekedését produkálta, a Split Fiction pedig majdnem kétszeresen múlta felül a Hazelight Studios előzetes elvárásait. A sikerek ellenére a cég több száz alkalmazottat bocsátott el, és két, még korai fázisban lévő Respawn-projektet is leállított. Ezek a hírek azt jelzik, hogy az EA, bár anyagilag erős, továbbra is racionalizálja működését, és óvatosan mérlegeli, hogy mikor és hogyan emeljen árakat.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.