Hirdetés

Annyira drága lett a játékfejlesztés, hogy az egyik nagy kiadó inkább nem akar saját stúdiókat

|

Túl nagy kockázatnak érzi, hogy olyan stúdiókat dolgoztasson, akik teljes mértékben az ő birtokában vannak.

Hirdetés

Nagyon úgy tűnik, hogy azok a sikeres stúdiók, amik egyelőre még függetlenként működnek, kisebb-nagyobb mértékben, vagy akár teljes egészében egy-egy nagyobb kiadó tulajdonába kerülnek. Az Embracer Group és a Tencent is szívesen olvaszt magába vagy támogat arra érdemesnek gondolt fejlesztőket. 

Mindeközben a Square Enix egészen más taktikát követ, és inkább megválik belsős csapataitól. Nemrégiben épp az Embracernek adta el a Crystal Dynamicset, az Eidos Montréalt és a Square Enix Montréalt is a Tomb Raider, a Deus Ex, a Thief és a Legacy of Kain franchise-ok jogaival együtt.

Hirdetés

Nemrégiben tartott a kiadó egy beszámolót a részvényeseknek, ahol Yosuke Matsuda elnök elmondta, hogy a továbbiakban közös vállalkozások, tőkemódszerrel kapcsolt vállalkozások és kisebbségi részesedések formálják a cég helyzetét. Ennek a játékfejlesztés költségeinek rohamos növekedése az oka, nagyobb kockázatot jelent, ha egy elkészült játék nem a vártnak megfelelően fogy.

Nem tudni még, a japán székhelyű stúdiókkal mi lesz, így azt sem, hogy a Forspokenen dolgozó Luminous Productionsre milyen sors vár, ha a játék esetleg elbukik. Sajnos az eddigi anyagok után a közönség visszajelzése nem volt valami pozitív.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)