A tavalyi év legfontosabb fejleménye volt, hogy az összes elképzelhető versenyhivatal meggyőzését követően a Microsoft engedélyt kapott az Activision Blizzard bekebelezésére, a közel 69 milliárd dolláros vételárért cserébe pedig olyan sikeres franchise-ok kerültek az Xbox-divízióhoz, mint a Call of Duty, a Diablo, a Warcraft vagy a Candy Crush.
Az időközben a 3 billió dolláros értékhatárt is meghódító óriáscég most megosztotta az előző negyedéves üzleti eredményeit, amelyek arról árulkodnak, hogy az Activision felvásárlása alaposan átrendezte az erőviszonyokat a szolgáltatások palettáján.
Az itt olvasható beszámoló a 2024-es második üzleti negyedévét foglalja össze, amely a redmondiak időszámításában a december 31-ével záruló három hónapos időszakot takarja. Ebben pedig a Microsoft összesen 62 milliárd dolláros bevétel mellett 21,9 milliárd dolláros nyereséget könyvelhetett el, amellyel 18 és 33 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Ami viszont gamer szemmel a legfontosabb, hogy a cég történetében először több bevételt termelt a videojátékos üzletág, mint a Windows: a Microsoft Gaming 7,11 milliárd dollárt hozott a konyhára, míg a Windows "csak" 5,26 milliárdot. A gaming bevételek ezzel 49%-kal lódultak meg, míg a játékos tartalmak és szolgáltatások alkategóriája - ebbe tartozik a Game Pass előfizetés is - 61%-kal több pénzt hozott.
A Microsoft becslése szerint az ünnepi időszakban remekül teljesítő Activision Blizzard mintegy 2 milliárd dollárral járult hozzá a teljes tortához, viszont ehhez jött még a cég integrációja és az üzleti tranzakció során felmerült 930 millió dollárnyi költség, amit 1,59 milliárd dollárnyi működtetési költség is terhelt, így a végeredmény 440 millió dolláros működési veszteség lett.
Ami magát az Xbox hardvert illeti, a 2024-es Q2-ben ez 3%-al több bevételt hozott, mint a 2023-as negyedik negyedévben, ami szerény növekedésnek mondható. Mindent összevetve az Activision bevételeivel a videojátékos üzletág a harmadik legfontosabb bevételi forrássá lépett elő a Microsoft számára a nagyvállalatoknak szóló irodai (Office) és felhőszolgáltatások, illetve a lakossági irodai és felhőszolgáltatások mögött.
A Microsoft egyébként időközben óriási átszervezésekbe kezdett, melynek keretében közel 2000 Activision Blizzard alkalmazott veszítette el az állását. Rövid távon ez bizonyosan lejjebb faragja a kiadásokat, de hogy milyen hatással lesz a játékok minőségére, azt majd az idő fogja megválaszolni.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!