A Hypixel a Minecraft történelmének egyik legismertebb, legbefolyásosabb szervere volt, ami az építkezéses-túlélős mechanikákat szerepjátékos kalandokkal dobta fel. A szerver csapata, a Hypixel Studios később belekezdett egy saját játék fejlesztésébe, amiben a Riot Games először befektetőként, majd kiadóként segédkezett. A League of Legends otthona felvásárolta az egész társaságot, és új otthont adott nekik az irodáiban.
A kiadó hivatalosan 2021-ben jelentette be a Hytale érkezését, egy különálló, teljes értékű, Riot támogatta játékként. A fejlesztés már 2018 óta tartott, de az elmúlt 7 évben nem kaptunk vagy láttunk belőle semmit a fejlesztői közleményeket leszámítva, melyeket egyébként relatíve stabil tempóban szállított a Hypixel. A legutóbbi beszámolójuk viszont az utolsó lesz: a projekt bedőlt, és nincs tovább.
"Befejezzük a Hytale fejlesztését és elkezdjük a Hypixel Studios lezárásának több hónapos folyamatát."
A hivatalos blogposztban a csapat a játékfejlesztés nehézségeiről ír. Pontos okokat nem kaptunk a csődre, de annyi szerepel a bejegyezésben, hogy a Minecraft-szerű címek fejlődése mellett nekik is újabb és újabb ötleteik lettek. Ahogy a játék mérete növekedett, úgy a projekt fejlesztési folyamatai is egyre csak húzódtak. Volt lehetőségük arra, hogy levágják a méreteket és szerényebb célokat tűzzenek ki, de úgy érezték, hogy egy kisebb játékkal nem szolgálnák ki kellően a Hypixel és a Hytale rajongóit, és nem azt a projektet valósították volna meg vele, amit szerettek volna.
Több évnyi huzavona után, most lezárul a sztori. A fejlesztési folyamat véget ér, és bár a stúdió is becsukja kapuit, két "jó" híre azért volt a srácoknak. Egyrészt a Hypixel szerverek továbbra is üzemelnek majd, lévén azoknak semmi közük a Hytale-hez. Másrészt a Riot Games mindenkinek "bőséges végkielégítést fizetett" és rengeteget segítenek a csapatnak a projekt és a stúdió ügyeinek rendezésében.
Messze vagyunk a happy endtől, de a jelenlegi körülmények között, ez valószínűleg a legjobb befejezés, amit kaphattak.