A Facebook azt tervezi, hogy reklámokat csempész az Oculus Quest játékokba és alkalmazásokba a következő hetekben.
A hirdetések célzására a Facebook profilokban található adatokat fogják felhasználni, így alapvetően mindenki olyan reklámokat talál majd, melyek relevánsak lehetnek a fogyasztói szokásaik és érdeklődési köreik szempontjából.
A cég ígérete szerint a magánbeszélgetésekhez hasonló érzékeny adatokhoz nem fognak hozzányúlni.
Az Oculus blogposztja szerint a virtuális térbe rejtett hirdetésekre azért van szükség, mert "ez kulcsfontosságú része lesz egy fenntartható platform üzemeltetésének". Nos, ezt ismerjük.
A fejlesztők ígérete szerint a reklámok célzásához nem fognak Oculusból származó adatokat használni, szóval a nem, magasság, súly és hasonló infók állítólag biztonságban vannak, de hát ezt nehezen tudjuk komolyan vehető ígéretnek venni.
Ami az apró pozitív oldala ennek a dolognak, hogy a reklámbevételeket részben az adott alkalmazás fejlesztői fogják megkapni.
Egyébként az egész modell még nagyon kísérleti fázisban van. Az Oculus például még nem döntötte el, hogy be akarnak-e építeni reklámokat az Oculus Home felületre, ahogy azt sem, hogy milyen, VR-ban jobban működő reklámozási megoldásokat használhatnak a "'lapos" hirdetéseken felül. Ez még mind a jövő zenéje lesz.