Más gyártók más utakat követnek, máshogy képzelték el a jelenlegi generációba lépést is. A Sony például nem csak erősebbé tette a PlayStation 5 hardverét a PS4-éhez képest, hanem a kontrollerét is számos olyan funkcióval ruházta fel, ami egyedivé, kiemelkedővé teszi az eszközt - ezt erősítve hagyta hátra a DualShock nevet, és lett az új megnevezés DualSense.
A kontrollerben annyi újdonság van, hogy külön játékot készítettek, ami mindet bemutatja, kihasználja: a PS5-ökön alapból megtalálható Astro's Playroommal érdemes kezdeni minden új tulajdonosnak. Az élményt fokozó funkciókat a legtöbb nagy költségvetésű játékban élvezhetjük, nem csak a Sony legfrissebb konzolján, hanem akár PC-n is.
Rezeg, beszél, ellenáll
Első ránézésre is látszik, hogy a DualSense a DualShock 4-hez képest egy kicsit vaskosabb lett, ezáltal kényelmesebb kézben tartani. A gombok elrendezése nem változott, és visszatért az érintőpad, a precíz mozgásérzékelő valamint a beépített hangszóró is, így a terep a PS4-en játszók számára ismerős lehet. Az alapváltozat a PS5 fehér-fekete dizájnjához igazodik, de aki mást szeretne, a teljesen fekete Midnight Black és az élénk piros színű Cosmic Red változatból is választhat.

A DualSense-re került egy mikrofon, de könnyedén köthetünk rá 3,5mm-es csatlakozóval rendelkező headsetet is (aki nem akar kábelezni, annak a Pulse 3D fejhallgató ajánlott, ami közvetlenül a konzolhoz csatlakozik egy USB-s vevő segítségével). A beszédhangot gombnyomásra némíthatjuk.
Két fontos újdonság van, ami tényleg egészen sokat hozzáad a játékélményhez. Az egyik ezek közül a precíz, többszintű rezgés, melynek köszönhetően a fegyverek visszarúgását, az esőcseppek kopogását is a tenyerünkben érezhetjük - a Ghost of Tsushima: Director's Cutban például attól függően lehet eltérő a vibrálás, hogy milyen talajon lovaglunk. A fent említett Astro's Playroomban például pusztán a rezgések miatt olyan, mintha a kis robotok magában a DualSense-ben csúszkálnának, amikor döntögetjük.
Az adaptív ravaszok szintén lenyűgözőek. Az L2-ként és R2-ként is ismert gombok feszességét a fejlesztők szabadon változtathatják, így egy íj felhúzása esetében érezzük, hogy nagyobb az ellenállás, ahogy a különböző fegyvereknél is más és más lehet a ravasz viselkedése. Ezek a gombok úgy is beállíthatók, hogy két szintjük legyen: félúton megakadhatnak, így más parancsot adhatunk ki, ha félig nyomjuk be őket, és mást, ha teljesen. A Ratchet & Clank: Rift Apartban például a fegyverek válnak így sokoldalúbbá.
Nem csak a PlayStation-exkluzívok élnek a lehetőségekkel: a Controlban, a Call of Duty-kban, a No Man's Sky-ban és számos egyéb játékban is élvezhetjük a kontroller előnyeit.
Nem csak PS5-tulajoknak
A DualSense teljes mértékben kompatibilis mind PC-kkel, mind mobilokkal, könnyedén csatlakoztathatjuk bluetoothon vagy egy USB-C-s kábelen keresztül. A legtöbb platform natívan támogatja, így nincs szükségünk arra, hogy órákon át piszkálgassuk a rendszert. A legjobb, hogy a fejlesztők PC-n is kihasználhatják a funkciókat: az Assassin's Creed: Valhalla, az F1 2021, a Metro Exodus Enhanced Edition, a Far Cry 6 és a Deathloop is támogatja mind a haptikus visszajelzéseket, mind az adaptív ravaszokat.
A Sony legújabb kontrollere tehát kényelmes, sokoldalú, és olyan dolgokra képes, amikre mások nem, miközben felvonultatja a konkurensek minden funkcióját is. Nincsenek kompatibilitási problémák vele akkor sem, ha PC-vel vagy mobillal használnánk, és természetesen bármikor váltogathatunk a platformok között, nem kell külön kontrollert bevetnünk mindegyikhez. Ha a legtöbbet és a legjobbat akarod, bátran válaszd ezt!