Hirdetés

Botrányba fulladt reklám: Irán kigúnyolásával hirdeti magát a Supremacy: World War 3

|

A valós geopolitikai feszültségeket idéző TikTok-hirdetés sokaknál kiverte a biztosítékot, teljes joggal.

Hirdetés

A Supremacy: World War 3 című stratégiai játék a napokban került reflektorfénybe, de nem a játékmenete vagy új frissítése miatt, hanem egy rendkívül ízléstelen reklám kapcsán, amely az iráni konfliktust használja ki marketingcélokra. Az ingyenesen játszható, hosszú távú stratégiaként definiált játék PC-re és mobilra is elérhető, azonban egy, TikTokon terjedő hirdetése meglepő gyorsasággal és érzéketlenséggel reflektál a Közel-Kelet jelenlegi helyzetére.

A szóban forgó videó azzal a kijelentéssel indít, hogy "ha Iránnal akarsz világuralomra törni, az a leghülyébb döntés, amit valaha hallottam". A reklám később konkrét stratégiákat is javasol: a játékosok "tüntessék el a többi 'sztánt'", név szerint Afganisztánt, Pakisztánt, Türkmenisztánt és végül Indiát - utóbbi épp nemrég keveredett határincidensbe Pakisztánnal, amit májusban fegyverszünet zárt le.

@supremacyww3

The World War 3 Simulation!

♬ original sound - Supremacy: World War 3

A reklám különösen érzékeny időszakban jelent meg: június 24-én Donald Trump amerikai elnök bejelentette, hogy Izrael és Irán megállapodtak egy tűzszünetben, miután több bombázás is történt a két ország között, és az Egyesült Államok három iráni nukleáris létesítményt támadott meg. Bár a fegyvernyugvás azóta is érvényben van - kisebb megsértésektől eltekintve - a játék marketingesei láthatóan nem haboztak a helyzetet saját hasznukra fordítani.

Hirdetés

A TikTokon futó hirdetést már több mint 700 ezren látták, 3 ezer lájkot és több mint 300 megosztást is kapott, de a kommentelők többsége nem volt elragadtatva. Sokan úgy fogalmaztak: a reklám "rossz időzítés", míg mások katonai propagandának titulálták a tartalmat, amely a videojátékokon keresztül próbálja meg formálni a fiatalabb közönség geopolitikai érzékenységét.

Fontos megjegyezni, hogy hasonló témájú játékok - mint például a Civilization vagy a Risk - szintén dolgoznak fiktív háborús konfliktusokkal és gyakran tartalmaznak valódi országokat, de ezek jelenleg nem használnak hasonló módon valós idejű politikai feszültségeket reklámcélokra. A Supremacy: World War 3 tehát nem egyedülálló abban, hogy a világpolitika játéktérként szolgál számára, viszont a határokat ezúttal jóval agresszívebben és sokak szerint felelőtlenül lépte át.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)