A Toy Story 5 rendezője, Andrew Stanton, aki korábban olyan Pixar-klasszikusokat készített, mint a Némó nyomában és a Wall-E, az Empire magazinnak adott interjújában cédte a stúdió egyik legikonikusabb sorozatának folytatását. A rendező szerint bár sokan attól tartanak, hogy a Pixar túlságosan is kihasználja a franchise-t, a Toy Story világa olyan gazdag és időtálló, hogy még mindig bőven van benne lehetőség új történetekre.
Stanton úgy látja, hogy a sorozatot két korszakra lehet bontani: az eredeti trilógiára, amely Andy történetét meséli el, és az azóta készült filmekre, amelyek új témákat és persze új generációkat vizsgálnak.
"A harmadik rész lezárta az Andy-korszakot. Senkitől sem vettük el a trilógiát, aki akarja, megállhat ott, és soha többé nem kell új részt néznie. (...) De mindig is az tetszett ebben a világban, hogy képes együtt öregedni velünk. Nem kell örökre változatlan maradnia."
A Toy Story 5 középpontjában Woody, Buzz, Jessie és a többiek egy iPad-szerű eszköz, Lilypad ellen harcolnak, amely a gyerekek új kedvenc játéka lett. Stanton szerint azonban a film nem egy klasszikus "jók a rosszak ellen" történet, hanem sokkal inkább egy egzisztenciális kérdést boncolgat. Mi történik, ha a gyerekek már nem játszanak játékokkal?
"A technológia megváltoztatta mindenki életét, de mi most azt kérdezzük, hogy mit jelent ez nekünk és a gyerekeinknek? Nem tehetjük meg, hogy egyszerűen a technológiát tesszük meg gonosznak"
- magyarázta Stanton.
A Pixar ezzel a résszel nemcsak a gyerekkor és a játékok kapcsolatát akarja górcső alá vetni, hanem azt is megvizsgálja, hogyan változik az ember és a tárgyak közötti kapcsolat egy olyan világban, ahol már a képernyők lettek a gyerekek legjobb barátai.