Alig több mint két hónap múlva, 2025. december 31-én lezárul a televíziótörténelem egyik legmeghatározóbb fejezete: a Paramount Global bejelentette, hogy az összes MTV zenecsatorna megszűnik Európában. Ezzel együtt eltűnik az a közös zenei élmény, amely generációkat kötött össze a képernyő előtt - és amely nélkül ma egészen máshogy gondolkodnánk zenéről, divatról és popkultúráról. A döntés a vállalat nagyszabású költségcsökkentési stratégiájának része, amely a Skydance Mediával való összeolvadás után vált elkerülhetetlenné. Az átszervezés mellett azonban mélyebb okok is állnak a háttérben: a zenehallgatási szokások teljesen átalakultak az utóbbi évtizedekben, már rég nem az MTV-re kapcsol, ezredjére is újrahallgatná a kedvenceit vagy valami újat keres, hanem a YouTube, a TikTok és a Spotify platformjait választja.
A leállás érinti az MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV és MTV Live csatornákat, melyek először az Egyesült Királyságban és Írországban némulnak el, majd Franciaország, Németország, Ausztria, Lengyelország, Magyarország, végül pedig Ausztrália és Brazília következik.
Amikor az MTV 1981-ben elindult az Egyesült Államokban, az elsőként beadott klip megjósolta a jövőt: a Video Killed The Radio Star ment le a The Bugglestől. Azóta a csatorna maga is megélte, milyen az, amikor egy új médium megöli az előzőt. Most épp a zenestreaming-platformok játsszák el vele ugyanezt.
Az ugyanakkor senki sem veheti el az MTV-től, hogy milyen meghatározó szerepet játszott a popkultúrában, hogy hány meg hány ikonikus pillanat fonódott össze a nevével örökre: Micael Jackson Thrillerének premierjétől David Bowie ikonikus interjúján át (ebben kérte számon) az MTV-t a fekete előadók hiánya miatt, Madonna és Courtney Love élőben sugárzott VMA-gálás botrányáig.
1987-től az MTV Európát is meghódította, és olyan műsorokkal, mint az MTV Unplugged, új szintre emelte a zenei televíziózást. A zenés klipek művészi formává váltak, új sztárok születtek, a divat kontinenseket szelt át, és az MTV meghatározta, mit jelent fiatalnak lenni. A 2010-es évekre azonban a közösségi média és streaming új helyzetet teremtett, a globális popkultúrát már az algoritmus szabta újra, a közösen megtapasztalt élmények helyébe a felhasználó igényeihez igazított ajánlórendszer lépett.
Az MTV márka ugyan tovább él majd online felületein, és megmaradnak a VMA és EMA díjátadók is, de a klasszikus zenei televízió, amely évtizedeken át a világ ritmusára lüktetett, 2025 utolsó napján végleg elnémul.