Immár harmadik alkalommal rendezik meg a Creator Awards díjátadót, amelyen 13 plusz 1 kategóriában jutalmazzák a "legkiemelkedőbb" magyar influenszereket. A hazai ügynökségek által összeállított jelöltlistán szereplő tartalomgyártókra bárki leadhatja szavazatát egészen október 21-én délig. A lista alapján pedig teljesen egyértelmű, hogy ezúttal sem a legjobb és a legtöbb érdeklődést generáló tartalmak, hanem az eladhatóság volt az elsődleges szempont.
A közönség a lifestyle woman, a gastro és a travel kategóriák mellett az egyes közösségi média platformok alkotóira is voksolhat. Az esélyesek között többek között Csobot Adél, Gelencsér Timi, WhisperTon, Istenes Bence és Ember Márk is szerepelnek. Tehát nagyjából senki olyan, aki bármit is állít a világról. A tavalyi átadóhoz hasonlóan ráadásul idén is kimarad például a gaming kategória.
A jelöltlistákat az ország "legnagyobb influenszer marketinggel foglalkozó ügynökségeinek szakemberei" állították össze, köztük az ACG, Armadillo, Artificial, Be Social, Dentsu Creative, Havas, Hello Republic, McCann Erickson, NuHeadz, PFR Group, Positive, RedLemon, Wavemaker és Well PR munkatársai. Az elismert szakértőknek a youtuber kategóriában olyan jelölteket sikerült például kiállítani, mint a gyerekek agyát rohasztó Burján Fanni, vagy az a Dezső Bence, aki idén összesen 5 darab videót produkált, melyek közül a legnézettebb 96 ezer megtekintést ért el.
Ezzel szemben sehol nem tűnik fel az a Pamkutya, amely csapat jövőre 7 darab telt házas koncertet ad az MVM Dome-ban. Vagy az a Fókusz Stúdió, melynek tartalmait napi szinten százezrek nézik. Legalább Magyarósi Csaba és Balogh Péter befértek. Mindezt figyelembe véve jogosan merülhet fel a kérdés, hogy vajon biztosan marketingeseknek és brand menedzsereknek kell-e eldönteni, hogy kik a legjobb tartalomgyártók, ha már "creatornak" hívják a díjat.
A tartalomgyártó kifejezés ugyanis egy összetett szó, melyben nem csak a gyártás, hanem a tartalom is jelen van, ellentétben a legtöbb felsorakoztatott jelölt által kreált posztokkal. A tartalom léte és minősége is fontos szempont kellene legyen egy ilyen díj esetében, kiegészülve értelemszerűen azzal, hogy a megfogalmazott üzenet hány emberhez jut el. Hiszen hiába fogalmaz meg valaki valami fontosat vagy értékeset, ha nincs, aki befogadja.
Ezzel szemben a Creator Awards jelöltjeit elnézve az látszik, hogy az elsődleges szempont az, hogy a különböző brandek számára a lehető legbiztonságosabb, mindenféle gondolatiságot mellőző kilúgozott "tartalmakról" legyen szó, mely a lehető legmagasabb nézettséget éri el. Ugyanakkor például Dezső Bence jelölése a youtuber kategóriában rámutat, az is számít, hogy korábbi munkáik során kivel dolgoztak már együtt ezek az ügynökségek, ami az elfogultság és a részrehajlás látszatát kelti. Természetesen az sem kizárható, hogy egyes tartalomgyártók egyszerűen nem fogadták el a jelölést, ezért nem szerepelnek a felhozatalban.
Mindenesetre a díjazottakat a szakmai zsűri és a közönség szavazatai alapján választják ki, az a tartalomgyártó pedig, akire a legtöbb voks érkezik, a Közönségkedvenc címet is elnyeri.
A szakmai zsűriben több ismert szakember foglal helyet, köztük Verebély Marcell (RTL Magyarország), Kamarás Réka (Dentsu Creative), Hajagos Rita (Red Lemon Media) és Katona Andor (TV2). A díjátadó est házigazdái Ördög Nóra és Pető Brúnó lesznek, az ünnepség után pedig egyórás WellHello-koncert zárja az eseményt.
A díjátadóra november 21-én a Pesti Vígadóban kerül sor. A kategóriák és a jelöltek teljes listáját a szavazással együtt ide kattintva éritek el.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.