Kilenc évvel a megjelenése után (azóta persze még két konzolgenerációra kiadta a Rockstar) a Grand Theft Auto V minden idők második legnagyobb példányszámban eladott játékának címével büszkélkedhet, már csak a Minecraft előzi meg. Ennek tükrében teljesen mindegy, hogy mikor jelenik meg a GTA VI, biztosak lehetünk benne, hogy az lesz az adott év legfontosabb videojátékos eseménye, függetlenül a konkurenciától.
Nem számított azonban mindig ennyire erős brandnek a Grand Theft Auto, igazából a GTA III, a széria első 3D-s epizódja hozta meg a Rockstar számára a sikert. És pontosan a harmadik rész megjelenését követő időszak volt az, amikor felmerült az ötlet, hogy készülhetne egy GTA-film.
Erről a régi sztoriról Kirk Ewing mesélt a Bugzy Malone's Grandest Game vendégeként, amikor is a széria történetéről beszélgetett Chris Warburtonnal, a BBC Sounds-on futó podcast második adásában. Ewing, aki DMA Design (ez a skót stúdió volt a Rockstar North elődje) több fejlesztőjével is baráti viszonyt ápolt, a GTA III felfutásakor Hollywoodban dolgozott ügynökként. Egy alkalommal éjszakába nyúló beszélgetést folytatott Sam Houserrel egy potenciális filmadaptációról, és Ewing úgy emlékszik, hogy a a Rockstar Games elnöke akkor maga is nyitott volt az elképzelés iránt.
Kevéssel később azonban, amikor Ewing hívást kapott egy Los Angeles-i producertől, aki ajánlatot tett egy mozifilmre, Houser már habozás nélkül nemet mondott. Pedig az illető előre fizetett volna 5 millió dollárt a Rockstarnak, és két húzónevet is bedobott: a néhai Tony Scottot rendezőként, valamint Eminemet főszereplőként.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Ewing úgy véli, hogy Houser akkor gondolta meg magát, amikor ráébredt, hogy olyan médiafranchise van a kezében, ami túlszárnyal bármit, amit Hollywood abban az időben képes lett volna felmutatni. Ti azért megnéznétek egy GTA-filmet, ami nem az 1977-es A nagy autólopás?