Hirdetés

Ezért hagyta ott a Naughty Dogot a The Last of Us rendezője

|

Bruce Straley szerint nem a saját álmán dolgozott többé.

Hirdetés

Bruce Straley közel húsz év után hozta meg azt a döntést, amely sokakat meglepett a videojáték-iparban, amikor 2017-ben otthagyta a Naughty Dogot. A The Last of Us és az Uncharted 2 rendezője most először beszélt részletesen arról, miért érezte úgy, hogy nem maradhat tovább annál a stúdiónál, amelynek sikereit alapjaiban formálta. Straley pályája során kulcsszerepet játszott abban, hogy a Naughty Dog a filmes hatású, narratív akciójátékok etalonjává váljon. Az Uncharted széria és a The Last of Us nemcsak kereskedelmi sikert arattak, hanem egy teljes iparági irányt is kijelöltek. Éppen ez vált azonban idővel a legnagyobb problémává számára. Úgy érezte, ugyanazokra a kérdésekre kell újra és újra válaszolnia, miközben egy olyan formulát ismétel, amelynek a megalkotásában maga is részt vett.

A rendező szerint a kreatív stagnálás mellett egy másik felismerés is döntő volt. Bár elképesztő energiát tett bele a munkába, egyre erősebben érezte, hogy nem a saját világát építi. Egy óriási, Sony tulajdonában álló márka gépezetének részeként dolgozott, ahol az ötletek ugyan hatással voltak milliókra, de végső soron nem az övéi voltak. Ez az érzés idővel összeegyeztethetetlenné vált azzal, ahogyan alkotóként gondolkodik. Straley mindig is az új kérdésekből merített erőt. Az Uncharted 2 esetében azt feszegette, lehet-e a nyári akciófilmek látványvilágát valóban játszhatóvá tenni. A The Last of Usnál pedig azt kereste, miként lehet a pusztulást és a túlélést személyessé, érzelmileg hitelessé tenni. Amikor úgy látta, hogy ez az alkotói kíváncsiság már nem talál új terepet, világossá vált számára, hogy váltania kell.

Hirdetés

A döntés nem volt könnyű. A Naughty Dog az iparág csúcsát jelentette, és nem látott értelmet abban, hogy egy másik nagy stúdiónál folytassa hasonló keretek között. Végül arra jutott, hogy inkább a bizonytalanságot választja, mint a biztos, de ismétlődő sikert. Ha elbukik, legalább a saját döntései miatt bukik el. A stúdió elhagyása után évekig háttérbe vonult, majd 2021-ben megalapította a Wildflower Interactive-et. A mindössze tizenhat fős csapat első játéka, a Coven of the Chicken Foot egy teljesen más irányt képvisel. Egy idős boszorkány történetén keresztül egy olyan kísérleti élményt épít, amely a társ-karakterek viselkedésére és tanulására fókuszál, messze eltávolodva a Naughty Dog grandiózus, filmszerű világától.

Straley ma már nyíltan beszél arról is, hogy a korábbi sikerekhez tapadó örökség mennyire bénító tud lenni. Szerinte a múlt eredményeihez való görcsös ragaszkodás könnyen csapdává válik, amely megöli a kreativitást. Az új stúdióval pontosan ezt próbálja levetkőzni, és olyan játékot készíteni, amely nem technológiai erődemonstráció, hanem időtálló ötletekre épül. A váltás kockázatos, és ezt ő maga sem tagadja. Mégis úgy érzi, hogy csak így tud tovább fejlődni alkotóként. Nem egy márka örökségét akarja menedzselni, hanem új kérdéseket feltenni, új válaszokat keresni, és végre teljes egészében a saját elképzeléseiért felelősséget vállalni.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)