Hirdetés

Dokusorozat készült a Crytekről - már megnézheted az első részt

|

A stúdió születésével, az X-Isle techdemóval, a Far Cry-jal és a Crysisszal foglalkozik a nyitóepizód.

Hirdetés

Sokan csak a "Can it run Crysis?" mémekből ismerik a videojáték-ipar egyik legikonikusabb FPS-ének a címét, de a technikai etalonként emlegetett játék születéséig hosszú út vezetett. A Cryteket alapító Yerli testvérek - Cevat, Avni és Faruk - most először mutatják meg, hogyan jött létre a stúdió, és miként jutott el onnan, hogy egyetlen PC-n játszadoztak otthon, egészen a grafikai forradalmat hozó Crysisig.

A frissen elindult dokumentumfilm-sorozat első része eddig nem látott látványterveket és archív felvételeket kínál őszinte visszaemlékezésekkel azok számára, akik nemcsak a játékokra kíváncsiak, de a rajtuk dolgozó emberek történeteit is értékelik. A sorozat kezdő pillanataiban megtudjuk, hogy a Németországban élő török bevándorlók gyermekei első számítógépüket tanulásra kapták, ám valójában már akkor tudták, hogy mást akarnak - valami újat, valami látványosat, valami világépítőt.

Hirdetés

"Nem lehetünk tipikus német játékkészítők" - emlékszik vissza Avni Yerli utalva arra, hogy akkoriban a német stúdiók főként bonyolult RPG-kkel és stratégiai játékokkal jelentkeztek. Ők azonban szabadságot akartak nyújtani a játékosnak, bejárható világokat, amelyeket nem csak nézni, de érezni is lehet.

A Crytek pályafutása Coburgban kezdődött, és a korai demóik - mint például a dinoszauruszos X-Isle - hamar felkeltették az Nvidia figyelmét, ami végül elvezetett az Ubisofttal kötött megállapodáshoz és a 2004-es Far Cry megjelenéséhez. A dokumentumfilm első része leginkább a Crysis fejlesztésére koncentrál, és bemutatja, hogyan emelték új szintre a Far Cry-nál megkezdett munkát.

"A Far Cry-ban a dzsungelt úgy képzelték el a művészek, ahogy megálmodták. A Crysis-nál viszont a természetet próbáltuk utánozni, amilyen pontosan csak lehetett" - meséli Marcel Schaika, a játék egyik 3D művésze. A leveleken átszűrődő napfény, a vízfelszín törései, az árnyékok mozgása - minden részlet a technikai és a művészcsapatok közötti célzott együttműködés eredménye volt, ami a játék vizuális hatását a mai napig emlékezetessé tette.

A húszperces első rész egyelőre csak a kezdet, és bár még nem tudni, hány epizóddal számolhatunk, az már most látszik, hogy a Crytek története nem csupán játékfejlesztésről szól, hanem álmodozásról, újító szellemről és kompromisszummentes technikai perfekcionizmusról. Kár, hogy a stúdió jelenéről nem lehet ekkora lelkesedéssel beszélni: az év eleji elbocsátások miatt a következő Crysis-rész fejlesztését felfüggesztették.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)