Jelentőségét tekintve Richard Garriott legendás Ultima szériájával állítható párhuzamba a Sir-Tech klasszikusa, amelynek alapjait Andrew Greenberg és Robert Woodhead fektették le 1978-ban a Cornell Egyetemen, mielőtt felkarolta és három évvel később kiadta volna Apple II-re Norman Sirotek vállalata. A Dungeons & Dragons asztali szerepjátékból inspirációt merítő alkotás a maga nemében úttörő volt, hiszen ez volt ez első színes játék a műfajban, valamint az első parti-alapú RPG.
A kimondottan régi játékok megőrzése céljából létrehozott Digital Eclipse tavaly jelentette be, hogy elkészíti a Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord 3D-s, modernizált kiadását, amit korai hozzáférésben elérhetővé is tett a Steamen és a GOG-on. Az inkubációs időszaknak azonban rövidesen vége, mivel a stúdió már a kész változa premierdátumát is megosztott a nyilvánossággal.
Május 23-án debütál a Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord PC-n és minden releváns konzolon a Nintendótól a PlayStationön át az Xboxig. A történet központjában egy ellopott amulett áll, aminek a visszaszerzésére az őrült Trebor nagyúr ad parancsot a játékos által összeállított csapat számára, amelynek át kell verekednie magát egy szörnyekkel és csapdákkal teli labirintuson, mielőtt szembeszállhatna a gonosz varázslóval, Werdnával.
A stúdió közleménye szerint a modern változat az eredeti Apple II-es kódra épül (játék közben át lehet váltani az eredeti kezelőfelületre), de a grafikát éppúgy újjávarázsolták Unreal Engine-ben, ahogy a harcot, a varázslatokat, az útvesztőben történő navigációt és a kalandozó parti menedzselését és modernizálták.