Vannak játékok, amelyek sosem készültek el, mégis beleégtek a kollektív emlékezetbe. A Human Head Studios Prey 2-je pontosan ilyen. Elfelejteni már csak azért sem lesz könnyű, mert David Halsted, a stúdió egykori fejlesztője újabb darabokat emelt ki a törmelékek alól: két olyan videót, amelyek megmutatják, mi lehetett volna, ha a projekt nem fullad kudarcba. Az egyik a játék prológusát villantja fel, a másik pedig kilenc teljes percnyi játékmenetet a legutóbbi, fejlesztés közben készült buildből.
A látottak messze vannak a tökéletestől: a felvételeken egy PC-s változat fut, nagyjából 20-30 képkocka/másodperces teljesítménnyel. A technikai hátteret a Doom 3 alatt debütált, ám erősen átalakított id Tech 4 motor szolgáltatta.
A Prey egy Exodus nevű idegen világba repítette volna a játékost, ahol fejvadászként kellett volna érvényesülnie. Több mint húsz kütyü, ezekhez negyvennél is több fejlesztési lehetőség, valamint földi és földönkívüli fegyverek egész arzenálja állt volna rendelkezésre. A főhős mozgékonyabb volt, mint amit a korszak többi lövöldéjében megszokhattunk, ezáltal a játékos ugrálhatott, falakra kapaszkodhatott, sőt rakétacsizmával suhanhatott keresztül az idegen városokon. A Prey 2 emellett egy erkölcsi rendszert is ígért, amelyben a játékos döntései határozták volna meg, hogyan viszonyul hozzá a világ.
A koncepció annyira eltért az eredeti Preytől, hogy sokan már a bejelentés idején is idegenkedtek tőle. Éppen ez vetíti előre a legnagyobb kérdést: vajon a játék tényleg elbukott volna kereskedelmileg, ugyanúgy, ahogy az Arkane által készített, 2017-es reboot, amely bár kiváló lett, sosem aratott nagy sikert az eladások tekintetében? A választ mindenki gondolja ki magának.