A THQ belenyúlt a tutiba, amikor felvásárolta a kanadai Relic csapatát. A Homeworld révén köztudatba került gárda időközben a Warhammer 40K: Dawn of War és a Company of Heroes segítségével újra és újra bebizonyította, hogy a műfaj legjobbjai közé tartoznak. Előbbi folytatását jövőre várhatjuk, mégpedig az alaposan feltuningolt Essence 2.0 grafikus motor által hajtva. A lényegesen szebb látvány mellé ténylegesen kihasznált fedezékrendszer (az okosabb M.I. vezérelte egységek automatikusan fedezéket keresnek, ha tűz alá veszik őket), s Company of Heroes-ban megcsodált rombolható környezet párosul.
A játékmenet jelentős mértékben átalakul, háttérbe szorul az építkezés, nagyobb szerepet kap a taktika. Kevesebb, ám egyedi vonásokkal (beszédhangok,külső,stb.), RPG-szerűen fejleszthető felszereléssel bíró osztagot vonhatunk irányításunk alá.
Érdekes újítás, hogy az egyes missziók során felmerülő mellékküldetések kezelése súlyos következményekkel jár, s számos alkalommal kényszerülünk nehéz (morális) döntésre. Például egyszerre fut be két segélykérő hívás, az óra ketyeg (a végrehajtás határidőhöz kötött), s nekünk, ha a fene fenét eszik is, csak az egyikre lesz időnk és energiánk érdemben reagálni.
Apropó, a híresztelések szerint ma, de legkésőbb holnap bemutatnak még egy frakciót, hiszen mindeddig csak az űrgárdisták és az orkok szereplését vehetjük biztosra.