Hirdetés

Volt egy jó ötleted?

|

Volt bizony, nem is kevés: több száz pályamű érkezett! A GameStar, a SUN Microsystems Kft. és az Open SKM Agency Kft. pályázatán mindenki megmutathatta, merre haladna a játékipar, ha ő ülne abban a bizonyos bársonyszékben!

Hirdetés

Amikor meghirdettük a pályázatot, nem gondoltuk, hogy ekkora érdeklődés fogja övezni. Az értékelés ennek megfelelően nem kis munkánkba került: első körben a pályázati feltételeknek eleget nem tevő munkákat szelektáltuk fájó szívvel, a másodikban a benn maradtakat rendeztük sorrendbe, különböző szempontok szerint. Ezek közül a legfontosabb a játékötlet egyedisége és piaci életképessége volt, de nagy súllyal esett a latba a kidolgozottság, s végül, de nem utolsósorban a prezentáció minősége is.
A különböző kategóriákban a zsűri az alábbi pályaműveket találta kiemelésre érdemesnek.

Ötletesség, eredetiség
Ebből a szempontból rengeteg kiemelkedő pályaművet találtunk a felhozatalban. Látszik, hogy bátran mertek elrugaszkodni a bevett kliséktől, és rengeteg egyedi ötlet lapul a hazai gamertársadalom szürkeállományában. A kategória zászlóshajója egyértelműen Péczely György Gloria in Abyss Deo című pályaműve volt. A játék egy speciális Sims klón, melynek egyedisége abban rejlik, hogy a játékos egy, a legapróbb részletekig kidolgozott MMO-világban a választott foglalkozásoknak vagy az aktuális időtöltésnek megfelelően játssza el virtuális életét a szituációhoz leginkább illő játékmódban. A szabadon élhető MMO-város(rendszer) ötlete ugyan már megjelent a tengerentúl hódító Second Life-ban, ám a GAD ezt is továbbgondolta, sőt előrukkolt egy meghatározó technikai ötlettel is, mégpedig a központi szerverek helyett a játékosok gépeinek számítási teljesítményét clusterszerűen egybefogó és felhasználó hálózati háttértechnológiával. Az ötlet egyetlen szépséghibájával – miszerint jelen technikai fejlettség mellett egy ilyen komplexitású játék nem megvalósítható – a pályázó is tisztában volt. Egy másik, eredetiségével hódító pályamű volt Berek Zsolt: Játékvezetők című munkája, amelyben a játékos a futballmeccsek eddig videojáték-szempontból leginkább elhanyagolt szereplője, a játékvezető bőrébe bújhatna. Az első hallásra kissé fura idea remek kidolgozottságot kapott a prezentációban, így a játék életképességével kapcsolatos aggályaink hamar szertefoszlottak – karriermód, FPS nézőpont, statisztikai összegzések tennék még komplexebbé az élményt a menedzser- és szimulátorjátékok kedvelőinek. Ötletesség szempontjából mindenképp ki kell emelnünk Kiss Gergely: Vérháború című alkotását, amelyben a klasszikus RTS-játékmenet újszerű környezetbe való csavaros átültetését láthattuk: a helyszín az emberi test, a csatákat az immunrendszerrel és a vírusokkal vívjuk, mint választható oldalakkal. Dömsödi Zsolt: Shadowlands című munkája sokkal konvencionálisabb – alternatív történelmi-fantasy környezetben játszódó TPS nézőpontú RPG –, ám részleteiben nagyon sok jól átgondolt újdonságot visz a műfajba. Kiemeljük még Szabóné Kemény Andrea: Lakatlan Sziget és Rehó Bálint: Egértanya című pályaművét ötletesség és eredetiség szempontjából.

Kidolgozottság
Ebből a szempontból is született jónéhány példás alkotás. Voltak pályaművek, amelyek ötletesség frontján nem tudtak ugyan kiemelkedni a nagy átlagból, ám a megálmodott játék kidolgozottsága olyan mélységeket tárt fel, amelyek szinte egy az egyben biztosították a leendő mű sikerességét. Kovács Róbert: Lame Soccer című munkája a nagy klasszikus átdolgozása volt ugyan, ám rengeteg apró ötlet dobta fel a felújított verziót, s ezek szemléletesen bemutatásra is kerültek a prezentációban. Szintén kiemelendő Kilyénfalvi Benedek: Totu című pályaműve, Balsai Balázstól az Everyday Heroes, de a korábban említett Vérháború, Játékvezetők és GAD is nagyszerűen teljesített. A kidolgozottság területén azonban egyértelműen a Shadowlands vitte a pálmát. Dömsödi Zsolt lényegre törő, teljes körű, ugyanakkor aprólékos designeri dokumentációt készített játékához, mely egyértelművé tette, hogy az ő ötlete a leginkább átgondolt a teljes felhozatalban.

A további szempontok
Mivel rendületlenül közeledik a lap alja, kissé gyorsítunk az értékelésen. A piacképesség témakörben osztályoztuk azt, hogy mekkora sikerre tarthat számot az adott alkotás, s kvázi itt juttattuk kifejezésre azt is, hogy szubjektíve mi melyik játékot tartjuk a leginkább reménytelinek, elkészültük esetén melyikükkel játszanánk legszívesebben. Ezen a téren a fentebb már többször említett pályaművek közül kerültek ki a győztesek, nevezetesen a Shadowlands, a Vérháború, a Játékvezetők és a GAD. A rangsorolásba beleszámított még a prezentáció minősége is – ebben a kategóriában pedig egyértelműen Dömsödi Zsolt tartolt, aki prezentációját saját grafikáival ékesítette. A kivitelezhetőség szempontjából szintén a Shadowlands bizonyult a legéletképesebbnek, nagy riválisa, a GAD itt vérzett el végleg. Mindezen szempontok figyelembevételével a zsűri a maratoni értekezletsorozat után tehát az alábbi eredményt hirdeti ki:

Első helyezett:
Dömsödi Zsolt - Shadowlands

Második helyezett:
Péczely György - Gloria in Abyss Deo

Megosztott harmadik helyezett:
Kiss Gergely - Vérháború
Berek Zsolt - Játékvezetők

Az els helyezst elrt plyz nyeremnyei:

MSI NX7900GT-VT2D256E-HD grafikus krtya Az els HDCP-ksz grafikus krtya! AMD Athlon 64 4000+ processzor Teljestmny az egyedi digitlis lmnyhez!


Gratulálunk a nyerteseknek! Akiket most nem díjaztunk vagy nem említettünk, ne csüggedjenek, hisz elképesztően színvonalas mezőny gyűlt össze. Minden munkát, amelyben megfogott minket valami, lehetetlen felsorolni (na jó, a két FUN-díjas alkotást még megemlítjük: Gyurika Balázs "A német dzsihád" és Füszfa Roland "Toldi" című prezentációja után kényszerszünetet kellett tartani).

Jó játékot és ötletelést kíván minden ifjú dizájnernek a továbbiakban is:
GameStar Team




Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)